مقاله

قیمت اسپری درایر کاشی

قیمت اسپری درایر کاشی

اسپری درایر کاشی (Spray dryer) مواد اولیه مایع را به ذرات پودری (گرانول) تبدیل می کنند. به این صورت که مواد اولیه مایع و پودرها دارای خواص مهمی هستند که در طول عملیات خشک کردن با اسپری درایر (خشک کن پاششی) کنترل می شوند. برای تهیه اسپری درایر کاشی می توانید آن را از ساماکا، نخستین تولیدکننده اسپری درایر ، خریداری کنید. در همین راستا می توان بیان کرد که قبل از خرید این دستگاه، باید درباره مشخصات اسپری درایر و عوامل موثر در قیمت اسپری درایر کاشی آگاهی کسب کنید تا بتوانید متناسب با نیاز خود آن را تهیه کنید.

مشخصات محصولات تولیدشده با دستگاه اسپری درایر کاشی

شکل گرانول: بسیاری از عملیات خشک کردن با پاشش ذرات کروی را تولید می کنند، در حالی که برخی دیگر منجر به ذرات غیر کروی می شوند. ممکن است ذرات توخالی یا جامد باشند. ذرات غیر کروی با نسبت ابعادشان مشخص می شوند که نسبت طولانی ترین بعد آنها به کوتاه ترین بعد آنها است.

اندازه گرانول: مهم است که بین اندازه قطرات و اندازه ذرات تفاوت قائل شوید، زیرا این دو معمولاً یکسان نیستند. رابطه بین اندازه متوسط قطرات مایع و ذرات خشک شده سازگار نیست و هیچ اظهارنظر کلی در این مورد نمی‌توان بیان کرد.

نازل های اسپری درایر تحت فشار بسته به نوع نازل، خواص مواد اولیه و شرایط عملیاتی می توانند ذرات در اندازه های 20 تا 600 میکرون تولید کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مزایای اسپری درایر کاشی پیشنهاد می شود.

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر - مخزن اسپری درایر

عوامل موثر بر قیمت اسپری درایر کاشی

در هنگام خرید دستگاه اسپری درایر کاشی، عواملی مانند اندازه با توجه به میزان لیتر، توان حرارتی، توان الکتریکی موتور، توان پیستون، تعداد نازل، تعداد سیکلون، قدرت مصرفی دستگاه بر قیمت آن تاثیرگذار است. همچنین نوع دستی و اتوماتیک آن از لحاظ قمیتی با یکدیگر متفاوت است.

از دیگر عوامل موثر در قیمت اسپری درایر کاشی می توان به نوع و کیفیت محصول تولید شده با این دستگاه اشاره کرد که توزیع اندازه، چگالی ظاهری و تراکم آن بستگی دارد. در ادامه هر کدام از آنها به طور کامل توضیح داده شده است.

1- توزیع اندازه

توزیع اندازه ذرات خشک شده به طور کلی باریک تر از توزیع اندازه ذرات مایع اتمیزه شده است. اتومایزرهای روتاری در مقایسه با اتمایزرهای تحت فشار، اندازه ذرات یکنواخت تری تولید می کنند.

2- چگالی ظاهری

وزن پودر خشک شده در واحد حجم،  چگالی ظاهری گفته می شود. این مورد یک عامل ضروری در انواع اسپری درایر است؛ زیرا اندازه (یا پر بودن) آن را تعیین می کند و بر هزینه حمل و نقل تأثیر می گذارد. چگالی ظاهری به طور مداوم در طول فرایند خشک کردن با دستگاه اسپری درایر کنترل می شود.

عوامل موثر بر چگالی ظاهری

  • اگر رطوبت باقی مانده زیاد باشد، افزایش وزن مواد، چگالی ظاهری را افزایش می دهد.
  • اگر افزایش دمای مواد منجر به تولید قطرات کروی شود، چگالی ظاهری نیز افزایش می یابد.
  • برای موادی که به راحتی اتمیزه می شوند، افزایش دما می تواند چگالی ظاهری را کاهش دهد.
  • چگالی ظاهری اغلب با خنک شدن مواد افزایش می یابد.
  • یک مواد همگن بزرگ، چگالی ظاهری کمتری نسبت به مواد همگن کوچک دارد.
  • مواد با توزیع گسترده ای از اندازه ذرات، چگالی ظاهری بالاتری نسبت به مواد با توزیع اندازه ذرات باریک تر دارد.
  • افزایش مواد جامد عموماً چگالی ظاهری را افزایش می دهد.
  • هوادهی مواد باعث کاهش چگالی ظاهری می شود.
  • سوسپانسیون های مواد جامد نسبت به مواد مایع چگالی ظاهری بالاتری دارند.
  • افزایش رطوبت باقیمانده، چگالی ظاهری را افزایش می دهد.
  • افزایش دمای هوای ورودی، چگالی ظاهری را کاهش می دهد.
  • کاهش دمای هوای خروجی باعث افزایش رطوبت باقی مانده و در نتیجه افزایش چگالی ظاهری می شود.
  • خشک کردن جریان همزمان مواد، چگالی ظاهری کمتری نسبت به خشک کردن جریان مخالف تولید می کنند.
  • جابجایی مکانیکی مواد، اندازه ذرات را با ساییدگی کاهش می دهد، اما چگالی ظاهری را افزایش می دهد.

3- تراکم ذرات

گاهی اوقات مطلوب است که ذرات محصول بزرگ تر از ذرات تولید شده با اسپری درایر تک مرحله ای باشد. انباشتگی فرایند بزرگ شدن ذرات از طریق چسبیدن آنها به یکدیگر است. ذرات آگلومره شده (چسبیدن و پیوند ذرات به یکدیگر) ممکن است حلالیت، چگالی ظاهری بالاتر، خواص جریان بهبود یافته و گرد و غبار کمتری داشته باشند.

گاهی از دستگاه اسپری درایر دو مرحله ای برای آگلومره کردن ذرات استفاده می شود. از آنجایی که ذرات خروجی در مرحله اول هنوز چسبنده هستند، در مرحله دوم خشک شدن با ذرات دیگر پیوند خواهند داشت.

برخی از دستگاه های اسپری درایر، ذرات مرطوب را از مرحله اول با تغذیه اضافی در مرحله دوم خشک می کنند. به این صورت که در ابتدا مواد را نرم کرده و به آنها اجازه رشد می دهد. به این فرایند «آنی سازی» یا «تراکم مجدد خیس کردن» می گویند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر کاشی پیشنهاد می شود.

اسپری درایر کاشی

خرید اسپری درایر کاشی

انواع دستگاه اسپری درایر کاشی را می توانید از ساماکا، تولیدکننده این دستگاه خریداری کنید. این دستگاه دارای خدمات پس از فروش و گارانتی است. همچنین شرکت متعهد می شود آموزش های کامل برای نصب و راه اندازی دستگاه را به خریدار ارائه دهد.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهی در مورد “قیمت اسپری درایر کاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *