مقاله

ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک

ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک - ساماکا

تامین ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک در سالهای اخیر در کشور ما بسیار اهمیت پیدا کرده است و ایران بعنوان یکی از برترین تولیدکنندگان این عرصه نیاز به بروز رسانی ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک را دارد .

در ایران بیش از 150 واحد و کارخانه تولیدی در زمینه تولید سرامیک و کاشی وجود دارد که لازم است ماشین آلات و قطعات دستگاههای آنها مورد بررسی منظم قرار گیرد و در صورت نیاز بازسازی یا تعویض قطعه در آنها صورت گیرد .

یکی از دستگاههای خط تولید کاشی ، اسپری درایر (spray dryer) یا همان خشک کن پاششی است که خوشبختانه در کشور ما نیز تولید می شود . مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده دستگاه اسپری درایر در کشور می باشد که بیش از نیم قرن سابقه تولید ماشین آلات کاشی دارد .

در این مقاله قصد داریم به بررسی ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک بپردازیم و اطلاعاتمان را در این زمینه افزایش دهیم پس با مجموعه ساماکا همراه باشید .

مراحل تولید کاشی و سرامیک

قبل از پرداختن به ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک بهتر است نسبت به مراحل تولید کاشی و سرامیک اطلاعاتی کسب کنیم . تولید کاشی و سرامیک دارای پنج مرحله است که شامل : آماده کردن مواد اولیه ، تولید بیسکوئیت کاشی ، پخت ، لعاب دهی و سورتینگ کاشی است .

برای گذراندن هر یک از مراحل نام برده باید از دستگاههای مختلفی استفاده کرد تا خط تولید کارخانه تولید کاشی فعال بماند و محصول نهایی یعنی کاشی و سرامیک تولید شده و به دست مصرف کنندگان برسد . این مراحل به شرح زیر هستند :

مرحله اول آماده کردن مواد اولیه

این مرحله شامل تجهیزات پیش خردایش ، همگن کردن مواد اولیه (سیستم توزین) ، بالمیل دوغاب ، جابجایی مواد اولیه (نوار نقاله) ، همزن ، خشک کن دوغاب (اسپری درایر) و سیلوها می شود .

مرحله دوم تولید بیسکویت کاشی

این مرحله شامل تجهیزات تغذیه پرس ، پمپ ، پرس و دستگاه نقاله می باشد که در آن بدنه کاشی تشکیل می شود . پس از تولید بیسکویت کاشی و سرامیک نوبت خشک کردن سرامیک و کاشی است که شامل تجهیزات خشک کن عمودی ، الکهای ویبره و انواع خشک کن است .

مرحله سوم پخت

مرحله پخت که در کوره های تونلی یا عمودی انجام می شود تا بیسکوئیت های تولید شده با دما و حرارت بالا پخت شوند .

مرحله چهارم لعاب دهی

مرحله لعاب کاری شامل تجهیزات مخازن تخلیه لعاب ، مخازن خط لعاب ، بالمیل تهیه لعاب ، خط لعاب ، دستگاه غبار گیر و دستگاه جا به جایی رولر باکس است .

پس از لعاب دادن کاشی و سرامیک دوباره کاشی ها و سرامیک ها برای پخت ارسال میشوند و مرحله پخت شامل تجهیزات دیگ و مشعل ، چیلر ، فیلتر هوا ، کوره ، تخلیه و بارگیری است .

در بعضی از خطوط تولید کاشی و سرامیک مرحله پولیش و چاپ هم وجود دارد که شامل تجهیزات چاپ روتر کالر ، خط پولیش ، باکس رولری ، رطوبت گیر ، سیستم تصفیه آب پولیش و … می باشد .

مرحله پنجم سورتینگ

سورتینگ آخرین مرحله است که تجهیزات خط سورت ، دستگاه پالتایزر ، خط بسته بندی پالت ، فیلتر روغن ، خط بسته بندی و … را شامل می شود .

مطلب پیشنهادی: نقش اسپری درایر در تولید کاشی و سرامیک

ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک - مراحل تولید کاشی

ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک

همانطور که گفتیم شرکتهای واردکننده و سازنده ای وجود دارند که ماشین آلات و قطعات تولید کاشی و سرامیک را وارد یا تولید می کنند و به صاحبان کارخانجات و کارگاههای تولید کاشی و سرامیک در زمینه به روز کردن ماشین آلاتشان اطلاعات و مشاوره می دهند .

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده دستگاه اسپری درایر کاشی در کشور و تامین کننده تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی می باشد که می تواند سازندگان و تولیدکنندگان عزیز را در عرصه تولید کاشی و سرامیک یاری کند .

انواع ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک

  • دستگاه سنگ شکن
  • دستگاه باکسیفدر
  • دستگاه بالمیل دوغاب و لعاب
  • دستگاه اسپری درایر
  • دستگاه پرس
  • کوره های تونلی و رولری
  • دستگاه خط لعاب و دکور زنی
  • دستگاه بسته بندی و درجه بندی

ساماکا تولید کننده برتر ماشین آلات کاشی

ساماکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت اسپری درایر و تجهیز ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک و استفاده از برترین تکنولوژی  های روز دنیا و بکارگیری نیروی کار مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه فروش و تجهیز ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط می باشد .

جهت خرید و دریافت خدمات پس از فروش کافیست با ساماکا تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *