مقاله

خشک کن پاششی چیست؟

خشک کن پاششی چیست - ساماکا

خشک کن پاششی چیست ؟ خشک کن پاششی (spray dryer) یکی از روشهای خشک کردن صنعتی است که از خوراک مایع که بصورت امولسیون ، سوسپانسیون و محلول یا دوغاب است می توان پودر خشک یا گرانول تهیه کرد .

از روش اسپری درایر در صنایع غذایی ، شیمیایی ، دارویی و … استفاده می شود . تولید شیر خشک ، قهوه ، برخی داروها ، کودهای شیمیایی ، کاشی و سرامیک و … به روش خشک کن پاششی انجام می شود .

در صنعت کاشی و سرامیک دوغاب تولید شده به درون مخزن اسپری درایر پاشیده می شود و گرانولهای خشک تولید شده از سوی دیگر دستگاه خارج می شوند که در تولید کاشی و سرامیک به کار می روند .

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر کاشی در کشور است و تامین و تجهیز سایر ماشین آلات کاشی را نیز به عهده دارد . چنانچه از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک هستید می توانید جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات تولید کاشی و سرامیک با مجموعه ساماکا تماس بگیرید .

مقاله مرتبط : طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر

خشک کن پاششی چیست - اسپری درایر کاشی

مزایای خشک کن پاششی چیست ؟

فرآیند خشک کردن پاششی بسیار اقتصادی و انعطاف پذیر است . همین طور زمان خیلی کوتاهی برای فرایند صرف می شود و ارزش تغذیه ای محصول از بین نمی رود .

به همین دلیل از این روش در تولید داروها استفاده می شود زیرا کیفیت مواد داخل دارو از بین نمی رود . مصرف انرژی در این روش مقرون به صرفه است . سایز ذرات ، رطوبت و … کاملا قابل کنترل است .

امکان خشک کردن مواد حساس به دما در این دستگاه وجود دارد. ذرات تولید شده با روش خشک کن پاششی یکنواخت و همگن هستند که در کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید : نقش اسپری درایر در تولید کاشی و سرامیک 

خشک کن پاششی چیست - مزایای خشک کن پاششی

قیمت دستگاه اسپری درایر کاشی و سرامیک

دستگاه اسپری درایر در ظرفیت های گوناگون و برای مصارف گوناگون از خانگی تا صنعتی ساخته می شود و بسته به کاربردی که دارد این ظرفیت تعیین می شود .

اسپری درایر کاشی تولیدی در مجموعه ساماکا 2000 لیتر و 7000 لیتر می باشد که از دستگاههای اسپری درایر بزرگ و صنعتی محسوب می شوند. برای اطلاع از قیمت دستگاه اسپری درایر کاشی با کارشناسان مجموعه ساماکا با شماره 02155275940 تماس بگیرید .

مقاله پیشنهادی : کاهش هزینه تولید با تجهیزات اسپری درایر

خشک کن پاششی چیست - تجهیزات ساخت کاشی و سرامیک

ساماکا تولید کننده برتر اسپری درایر

ساماکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت اسپری درایر و تجهیز ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک و استفاده از برترین تکنولوژی  های روز دنیا و بکارگیری نیروی کار مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه فروش و تجهیز ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط می باشد .

جهت خرید و دریافت خدمات پس از فروش کافیست با ساماکا تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *