مقاله

اسپری درایر کاشی چیست؟

اسپری درایر کاشی ساماکا

برای استفاده از بهترین دستگاه اسپری درایر کاشی می توانید آن را از ساماکا سازنده ماشین آلات کاشی تهیه کنید.

خشک کردن با اسپری درایر (Spray dryer)  می تواند در طیف وسیعی از کاربردها مانند صنایع کاشی سازی استفاده شود که در آن تولید پودری با جریان آزاد مورد نیاز است.

سایر روش های خشک کردن، از جمله استفاده از اجاق، خشک کن انجمادی یا اواپراتور چرخشی، توده ای از مواد را تولید می کند که نیاز به پردازش بیشتری دارد (مانند آسیاب و فیلتر کردن) بنابراین، ذرات با اندازه و شکل نامنظم تولید می کند. اما با استفاده از اسپری درایر کاشی، کنترل بسیار انعطاف پذیری بر روی خواص ذرات پودری مانند چگالی، اندازه، ویژگی های جریان و محتوای رطوبت را ارائه می دهد.

مشخصات اسپری درایر کاشی

دستگاه اسپری درایر کاشی ساده تر از سایر روش های خشک کردن است؛ زیرا پودر به طور مستقیم از مواد مایع (محلول یا سوسپانسیون) در دسترس است. با اتمیزه کردن مایع، مساحت سطح در واحد وزن افزایش می‌یابد، بنابراین راندمان بالاتری برای تماس با هوای گرم حاصل می‌شود و فرایند خشک کردن را می‌توان در زمان کوتاه‌تری انجام داد.

به دلیل گرمای نهان تبخیر، پودر ریز اطراف در طول فرایند در دمای بالایی نخواهد بود. بنابراین دستگاه اسپری درایر کاشی، برای موادی که در برابر گرما آسیب پذیر هستند، مناسب است.

کاربرد اسپری درایر

اسپری درایر، فرایند حذف مایع از جامدات با تبخیر را انجام می دهد. فرایند خشک کردن هزاران سال است که برای کاهش وزن حمل و نقل و افزایش عمر نگهداری محصولات و مواد متعدد استفاده می شود.

برای قرن ها، خشک کردن به معنای پخش کردن یک محصول در هوای آزاد و اجازه دادن به خورشید برای تامین انرژی برای تبخیر آب بود. با آغاز عصر صنعتی، بسیاری از فرایندهای خشک کردن برای افزایش سرعت خشک کردن و بهبود کیفیت و یکنواختی محصول توسعه یافته است، یکی از این روش ها استفاده از دستگاه اسپری درایر است.

برای آگاهی بیشتر می توانید مقاله اسپری درایر چیست؟ مطالعه کنید.

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - کاربرد دارویی

ویژگی های اسپری درایر کاشی

  • اندازه ذرات خشک را می توان به راحتی با اتمیزه کردن  کنترل کرد.
  • شکل اکثر ذرات خشک شده با اسپری درایر، کروی است که موجب ایجاد ویژگی خاص در مواد اولیه می شود.
  • اسپری درایر همگن ترین محصول را برای دوغاب های چند جزیی تولید می کند.
  • انتقال گرما و جرم در حین خشک شدن در هوا و لایه های بخار اتفاق می افتد.
  • سطح تولید شده توسط اتمیزه کردن، میزان حرارت را کنترل می کند.
  • از آنجایی که خشک کردن با دستگاه اسپری درایر یک فرایند معلق گازی است، محفظه خشک کن مطابق با برنامه تنظیم شده، کار می کند.

نحوه استفاده از اسپری درایر کاشی

در دنیای خشک کن های صنعتی، انواع کمی وجود دارند که سیالات قابل پمپاژ را در انتهای ورودی فرایند می پذیرند و ذرات خشک را در خروجی تولید می کنند. اسپری درایر در تولید پودرهایی با اندازه ذرات و رطوبت خاص بدون توجه به ظرفیت خشک کن و حساسیت حرارتی محصول، منحصر به فرد است. این ویژگی باعث می شود که فرآیند خشک کردن با اسپری درایر برای بسیاری از صنایع مانند کاشی و سرامیک استفاده شود.

پیشنهاد ساماکا: اسپری درایر 7000

مزایای استفاده از اسپری درایر کاشی

  •  تقریباً با هر ظرفیت مورد نیاز تولید می شوند.
  • کیفیت پودر کاشی و سرامیک در فرایند خشک شدن با اسپری داریر ثابت می ماند.
  • عملکرد مداوم و قابل انطباق با کنترل تمام اتوماتیک دارد.
  • انواع مختلفی اسپری درایر برای برآوردن تولید محصولات مختلف به بازار عرضه می شود.
  • قابل استفاده با محصولات مقاوم در برابر حرارت و حساس به حرارت است.
  • از کیفیت مواد اولیه کاسته نمی شود و خشک شدن ذرات به صورت یکنواخت انجام می شود.
  • تراکم محصول، مانند تنظیم دما قابل کنترل است.
  • ذرات کروی تولید می کند که همین مورد موجب پیوند بهتر ذرات و کیفیت محصولات نهایی می شود.
  • مواد تا زمانی که خشک نشوند با سطوح فلزی تماس نمی گیرند و مشکلات خوردگی را کاهش می دهند.
اسپری درایر کاشی ساماکا

خرید اسپری درایر کاشی

انواع دستگاه اسپری درایر کاشی را می توانید از ساماکا، تولیدکننده این دستگاه خریداری کنید. این دستگاه دارای خدمات پس از فروش و گارانتی است. همچنین شرکت متعهد می شود آموزش های کامل برای نصب و راه اندازی دستگاه را به خریدار ارائه دهد.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.