مقاله

راهنمای انتخاب اسپری درایر برای تولید کاشی

اسپری درایر برای تولید کاشی - ساماکا

از دستگاه اسپری درایر در صنایع گوناگون نظیر صنایع غذایی ، دارویی ، شیمیایی و صنعتی استفاده می شود. یکی از مصارف دستگاه اسپری درایر در تولید کاشی است.

مجموعه ساماکا نخستین تولیدکننده اسپری درایر کاشی است و چنانچه به دنبال راهنمای انتخاب اسپری درایر برای تولید کاشی هستید به شما توصیه می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید .

اساس کار دستگاه اسپری درایر کاشی چیست؟

اساس کار دستگاه اسپری درایر (spray dryer) برای تولید کاشی این است که دوغاب به صورت قطرات در آمده و در محیطی گرم پاشش می شود. این قطرات در هوای گرم داخل محفظه رطوبت خود را از دست می دهند و خشک میشوند که به ذرات اسپری شده و خشک شده گرانول می گویند .

جهت پودر کردن دوغاب و به صورت قطره در آوردن آن دو روش وجود دارد :

یکی استفاده از نازل ها که اغلب در صنعت کاشی مورد استفاده قرار می گیرند و دیگری دیسک های چرخان که اغلب در داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند .

دوغاب بوسیله لوله هایی به درون اسپری درایر منتقل شده که داخل spray dryer تعداد 6 یا 8 یا 12 لنس وجود دارد . هر لنس به 2 یا 3 نازل متصل می باشد . دوغاب بوسیله نازلها و همچنین فشار پمپ به صورت قطره درآمده و بدین ترتیب دوغاب اتومایز می گردد.

مطلب مرتبط: اسپری درایر صنعتی

ساماکا تولید کننده انواع ماشین آلات کاشی و اولین کارخانه ساخت دستگاه اسپری درایر

اسپری درایر برای تولید کاشی - اساس کار اسپری درایر

اجزای اصلی اسپری درایر کدامند؟

حوضچه اولیه همانطور که از نامش پیداست اولین قسمت سیستم اسپری درایر است که در این حوضچه ذرات با مش 18 هستند . دوغاب در این حوضچه بمدت 24 ساعت مانده و این کار موجب یکنواختی بیشتر دوغاب می گردد .

  • حوضچه ثانویه : این حوضچه بعد از حوضچه اولیه است و دوغاب بعد از ورود به حوضچه ثانویه مورد لرزش واقع می شود . فرق این دو حوضچه با هم این است که حوضچه ثانویه دو الک ویبره دارد که دوغاب از آنها عبور می نماید .
  • مخزن اصلی: مخزن اصلی ابعاد بزرگی دارد که بعد از حوضچه ثانویه واقع شده و داخل آن افشانکهایی قرار دارد که دوغاب را به داخل مخزن اسپری می نماید . در این مخزن همچنین یک المنت حلزونی وجود دارد که گرمای لازم برای تبخیر آب و تبدیل شدن دوغاب به گرانول را موجب می شود .
  • نازل : نازل با قطر مشخص برای خروج پودر گرانول حاصل از فرایند Spray dryer از محیط مخزن اصلی است . هرچقدر قطر این نازل بیشتر باشد ذرات گرانول حاصله درشتتر می شود .

پارامترهای موثر بر اسپری درایر

  • رطوبت : هرچقدر آب داخل دوغاب بیشتر باشد گرانول حاصله ذرات ریزتری خواهد داشت . مقدار رطوبت فرآورده هایی که پرس میشوند باید بهینه باشد . میزان رطوبت کم میتواند عیوبی در عمل پرس کردن ایجاد کند و اگر رطوبت زیاد باشد مشکلاتی در تمیز نمودن قالب پرس و خشک شدن بوجود می آید .
  • ویسکوزیته : هرچه دوغاب موجود در اسپری درایر ویسکوزیته بیشتری داشته باشد گرانروی بیشتر خواهد بود . پس سرعت خشک شدن دوغاب کم شده و نتیجه آن گرانول درشت تر است .
  • ضخامت حلزونی : هر چقدر ضخامت حلزونی درون مخزن بیشتر باشد گرانولها قطر بیشتری خواهند داشت و درشت تر خواهند بود .
  • فشار پمپ : هرچه فشار پمپ درون مخزن اصلی جهت پاشش دوغاب درون مخزن بیشتر باشد گرانولها درشتتر و قطرشان بیشتر خواهد بود .

مطلب پیشنهادی: قیمت اسپری درایر کاشی

اسپری درایر برای تولید کاشی - پارامترهای موثر بر اسپری درایر

اسپری درایر کاشی چیست ؟

در دستگاه اسپری درایر تولید کاشی پودر بصورت مستقیم از محلول یا سوسپانسیون (مواد مایع) تولید می شود و با اتمیزه کردن مایع موجب افزایش مساحت سطح در واحد وزن می شود . پس راندمان بالاتری جهت تماس با هوای گرم را حاصل میشود و فرآیند خشک کردن در زمان کوتاهتری انجام میشود .

بدلیل گرمای نهان تبخیر پودر در دمای بالایی نخواهد بود پس دستگاه اسپری کاشی برای موادیکه در مقابل گرما آسیب پذیرند بسیار مناسب است .

ویژگی های اسپری درایر کاشی کدامند ؟

  • اندازه ذرات خشک به سادگی با اتمیزه کردن قابل کنترل است .
  • همگن ترین محصول جهت دوغابهای چندجزئی توسط اسپری درایر تولید می شود .
  • شکل ذرات تولیدشده با اسپری درایر کروی است که باعث ایجاد ویژگی های خاصی در مواد اولیه می گردد .
  • انتقال گرما در هنگام خشک شدن در لایه های بخار و هوا اتفاق می افتد.
  • میزان حرارت توسط سطح تولید شده با اتمیزه کردن کنترل می شود .
  • خشک کردن در دستگاه spray dryer یک فرآیند معلق گازیست و محفظه خشک کن با برنامه تنظیم شده کار می کند .

مزایای اسپری درایر برای تولید کاشی

  • میتوان اسپری درایر را با هر ظرفیتی که مورد نیاز است تولید کرد .
  • کیفیت پودر کاشی در فرآیند خشک شدن ثابت می ماند و تغییر نمی کند .
  • عملکرد قابل انطباقی با کنترل تمام اتوماتیک دارد .
  • برای محصولاتی که به حرارت و گرما حساس هستند نیز مناسب است .
  • ذرات بصورت یکنواخت خشک میشوند و از کیفیت مواد اولیه کاسته نخواهد شد .
  • تراکم محصول نظیر تنظیم دما و حرارت قابل کنترل می باشد .
  • مواد تا وقتی که خشک نشده اند با سطوح فلزی دستگاه تماس پیدا نمی کنند و مشکلات خوردگی را برای دستگاه ایجاد نمی کنند .
  • ذرات تولید شده با اسپری درایر بصورت کروی شکل است که همین مورد باعث پیوند بهتر ذرات شده و کیفیت محصول نهایی را افزایش می دهد .
  • از دستگاه اسپری درایر برای تولید انواع محصولات غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی و … می توان استفاده کرد .

راهنمای انتخاب اسپری درایر برای تولید کاشی

شما برای خرید دستگاه اسپری درایر کاشی می توانید با مجموعه ساماکا تماس گرفته و این دستگاه را با بهترین کیفیت در کارخانه و یا واحد کارگاهی خود تحویل بگیرید .

دستگاههای اسپری درایر ساماکا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و شرکت تعهد می کند که آموزشهای لازم جهت نصب و راه اندازی این دستگاه را به شما خریدار محترم ارائه نماید .

ساماکا تولید کننده برتر اسپری درایر

ساماکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت اسپری درایر و تجهیز ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک و استفاده از برترین تکنولوژی  های روز دنیا و بکارگیری نیروی کار مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه فروش و تجهیز ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط می باشد .

جهت خرید و دریافت خدمات پس از فروش کافیست با ساماکا تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *