مقاله

ماشین آلات کاشی چیست؟

ماشین آلات کاشی ساماکا

نصب کاشی هر ساختمانی را زیباتر می کند،  تفاوتی ندارد که خانه یا محل کار باشد، استفاده از کاشی موجب افزایش زیبایی هر محیطی می شود؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کاشی چگونه تولید می شود؟ پاسخ ساده است، با استفاده از ماشین آلات کاشی و توسط تولیدکنندگان کاشی و سرامیک.

به مرور زمان و با رشد تکنولوژی در صنعت کاشی و سرامیک، ماشین آلات کاشی با توجه به مزایا و انواع مختلفی که ارائه می دهند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. برای مثال دستگاه اسپری درایر برای تولید مواد اولیه کاشی به دلیل کارایی و کیفیت بالا در بین تولید کنندگان مورد علاقه است. کاشی های تولید شده با ماشین آلات کاشی در بسیاری از پروژه های ساختمانی به کار گرفته می شوند که شامل خانه، محل کار، ساختمان تجاری و مجتمع های خرید است.

ماشین آلات کاشی سازی چیست؟

ماشین آلات کاشی سازی به دستگاهی مانند اسپری درایر گفته می شود که از خاک رس، مواد اولیه کاشی را تولید می کند. سپس از آن برای ساخت کاشی های سرامیکی، چینی و سفالین استفاده می شود. این دستگاه از آب و مواد خام برای تولید کاشی و سرامیک استفاده می کند. انواع مختلفی ماشین آلات کاشی وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی های آنها کاشی و سرامیک را تولید می کنند.

از زمان رونق در تجارت ساخت و ساز، ماشین آلات کاشی با استفاده از تکنیک های ساخت پیشرفته و مزایای مختلف دیگری که ارائه می دهند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

یکی از رایج ترین انواع این دستگاه، دستگاه کاشی سازی کف است که برای تولید کاشی های مرغوب برای کف استفاده می شود. کاشی های تولید شده با استفاده از این دستگاه هر مکانی را جذاب می کند و در عین حال یک منطقه امن و محافظت شده را فراهم می سازد. آنها ضدآب هستند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که ساختمان از نشت آب در امان است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر کاشی چیست؟ پیشنهاد می شود.

ماشین آلات کاشی و سرامیک

اسپری درایر Spray dryer (ماشین مواد اولیه کاشی)

مراحل کار دستگاه اسپری درایر به این صورت است که در مرحله اول سوسپانسیون تولید می کند، سپس رطوبت مواد اولیه را گرفته و موجب خشک شدن سریع آن می شود (کاهش رطوبت در این دستگاه قابل تنظیم است). در مرحله نهایی گرانول (مواد اولیه کاشی) ساخته می شود که برای ساخت انواع کاشی و سرامیک کارایی دارد.  

تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک با دستگاه اسپری درایر موجب تسریع و کیفیت محصولات نهایی می شود؛ زیرا در مقایسه با سایر روش های کاهش رطوبت مواد اولیه، خشک کردن با اسپری درایر سریع تر انجام می شود و ذرات را به صورت یکسان خشک می کند و اندازه و شکل گرانول حالت کروی دارد که ویژگی های ذکر شده، موجب افزایش کیفیت کاشی و سرامیک خواهد شد.

انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک

برای تولید انواع کاشی و سرامیک از ماشین آلات مختلف استفاده می شود که برای آگاهی بیشتر در ادامه انواع ماشین آلات کاشی مورد بررسی قرار گرفته است.

1- دستگاه ساخت انواع کاشی

این نوع ماشین آلات برای تولید انواع کاشی و سرامیک استفاده می شود که محصولات با کیفیت تولید می کند.

2- دستگاه ساخت کاشی آجری

برای تولید کاشی آجری، از دستگاه کاشی آجری استفاده می شود که به علت مقاومت بالا محصولات تولید شده با این دستگاه، مقاومت بالایی در برابر باران و آتش سوزی دارد.

3- دستگاه ساخت کاشی سفالی

با استفاده از این دستگاه می توان با سنگ طبیعی، ماسه و شن، کاشی سفالی تولید کرد و روند تولید را افزایش داد. این نوع کاشی، جزو پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می شود، بنابراین تولید آن با دستگاه ساخت کاشی سفالی دارای اهمیت بالایی است.

4- دستگاه ساخت کاشی کف

این نوع دستگاه، کاشی و سرامیک کف را تولید می کند و با کمک آن می توان اندازه و شکل های مختلفی از کاشی مناسب کف به بازار عرضه کرد.

5- دستگاه ساخت کاشی سنگفرش

با استفاده از دستگاه کاشی سنگفرش می توان با به کارگیری سیمان و بتن در اندازه و طرح های مختلف، بهترین نوع کاشی سنگفرش را تولید کرد.

سازنده ماشین آلات کاشی

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک می توانید از طریق لینک زیر با ساماکا سازنده ماشین آلات کاشی ارتباط برقرار کنید. 

دیدگاهی در مورد “ماشین آلات کاشی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *