مقاله

کاهش هزینه خط تولید کاشی

کاهش هزینه خط تولید کاشی - مجموعه ساماکا

کاهش هزینه های تولید همیشه یک موضوع مهم برای تولید کنندگان کاشی و سرامیک بوده است . راه ‌های زیادی برای کاهش هزینه خط تولید کاشی وجود دارد ، اما زمانی که می ‌خواهید به نتایج باکیفیت دست یابید ، انجام این کار همیشه آسان نیست .

ما می‌ توانیم به شما نکاتی را برای کاهش هزینه ‌های ساخت بدون تأثیر بر محصول نهایی ارائه دهیم . در این مقاله به کاهش هزینه خط تولید کاشی و سرامیک خواهیم پرداخت پس با مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر و سازنده ماشین آلات کاشی همراه باشید.

راهکارهای کاهش هزینه خط تولید کاشی

کاهش زمان خشک شدن

با کاهش زمان خشک شدن فرآیند ما می توانیم از منابع انرژی کمتری استفاده کنیم و در نتیجه هزینه های تولید خود را کاهش دهیم . با این حال ، خشک کردن ایمن بخش مهمی از فرآیند است ، زیرا می تواند به معنای جلوگیری از شکستگی و تلفات باشد .

پارامتری که می توانیم برای کاهش زمان خشک شدن تغییر دهیم ، مصرف آب است . آب کمتر باعث می‌ شود بازدهی سریع ‌تر و هزینه ‌های انرژی کاهش یابد . این همچنین باعث بهبود هندلینگ و کاهش تغییر شکل محصول می شود .

کاهش شکستگی و ترک

البته کاهش درصد تلفات کلیدی برای کاهش هزینه هاست . هر چه استحکام محصولات بیشتر باشد ، شکستگی و ترک کمتری خواهد داشت. بنابراین ، کاهش این درصد شکستگی برای اطمینان از تولید پایدار و سودآور حیاتی است .

فرمولاسیون و منبع رسی

هنگام تولید کاشی ، نوع خاک رس قطعاً یک عامل محدود کننده است . هزینه ها بسته به منبع و کیفیت خود خاک رس متفاوت خواهد بود. این ، همراه با فرآیندهای مانند ترش کردن ، می تواند هزینه و زمان فرآیند شما را افزایش دهد .

انتخاب تهویه مطبوع مناسب

برای اینکه بتوانیم بیشترین بهره را از تولید خود ببریم ، باید از نرم کننده های خاک رس استفاده کنیم که بهترین عملکرد را برای فرآیند و خاک رس ما دارند . آزمایش برای اطمینان از اینکه ما از بهترین افزودنی برای فرآیند خاص خود استفاده می کنیم ، کلیدی است.

مطلب مرتبط: نقش اسپری درایر در تولید کاشی و سرامیک

کاهش هزینه خط تولید کاشی - راهکارهای کاهش هزینه

هنگام راه اندازی خط تولید کاشی یکی از مهمترین عوامل قیمت و هزینه افتتاح یک واحد تولید کاشی و سرامیک است . شما به عنوان تولیدکننده کاشی و سرامیک چنانچه با سازنده اصلی ماشین آلات کاشی ارتباط داشته باشید می توانید با حذف واسطه ها خط تولید کاشی خود را با قیمت تمام شده کمتری راه اندازی کنید.

مجموعه ساماکا با سالها تجربه در زمینه تولید ماشین آلات کاشی و اولین سازنده اسپری درایر کاشی در کشور آماده همکاری با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در سرتاسر کشور می باشد.

تاریخچه استفاده از خاک رس در ساخت کاشی و سرامیک

مردم از دوران ماقبل تاریخ با خاک رس کار می کردند. مشخص شد که خاک رس یک ماده طبیعی است که در اولین کشف ، بیشتر سطح زمین را پوشانده است. اولین مردمان از خاک رس برای اهداف مختلفی از جمله تولید ابزار، سفال، آجر و حتی سلاح استفاده می کردند.

خاک رس همچنان یکی از مهمترین مواد اولیه در صنعت کاشی و سرامیک امروزی است. خاک رس را می توان در حالت طبیعی یافت و یا می تواند توسط انسان ساخته شود.

خاک رس تولید شده توسط انسان اغلب از مواد شیمیایی مصنوعی تشکیل شده است که پس از ترکیب شدن با آب و برنزه شدن در معرض حرارت ، به خاک رس تبدیل می شود. در مقایسه با خاک رس های طبیعی ، این مواد تمایل بیشتری برای حفظ شکل خود پس از رنگ آمیزی دارند.

پس از پخت ، خاک رس به یک ماده متخلخل تبدیل می شود که می تواند به عنوان ماده ای برای جذب رطوبت استفاده شود. هنگامی که پخته شد ، معمولاً بدون تخلخل در نظر گرفته می شود. لعاب اغلب به مواد سرامیکی قبل از پختن اعمال می شود.

این به سرامیک ها رنگ می دهد و از خراشیدگی محافظت می کند. قبل یا بعد از پخت زمانی است که پوشش لعاب باید روی محصولات پخته شده اعمال شود.

فرآیند تولید معمولاً به سه مرحله تقسیم می‌شود: پیش گرم کردن ، شکل‌دهی و تکمیل. مواد قبل از اینکه به هر شکلی شکل بگیرد از قبل گرم می شود. وقتی چیزی به دمای کافی بالا گرم شود، شروع به جریان می کند.

پس از آن از قالب ها، ابزارهای دستی یا ماشین آلات استفاده می شود تا شکل دلخواه را به آن بدهند. در مرحله آخر، محصول خشک شده و برنزه می شود تا ماندگار شود.

مطلب مرتبط: مزایای اسپری درایر در صنعت کاشی

کاهش هزینه خط تولید کاشی - کارخانه ساخت کاشی و سرامیک

عوامل موثر بر قیمت کاشی و سرامیک

قیمت تولید محصولات سرامیکی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. چند نمونه از این موارد عبارتند از: نوع محصول ، فناوری ، کیفیت ، درجه سختی ، ظرفیت و کار. به طور کلی، زمانی که تعداد واحدهای تولیدی آنها در هر ساعت بیشتر باشد، هزینه آن کاهش می یابد.

مشتریانی که کاشی و سرامیک خرید می کنند، همیشه باید قبل از خرید، کیفیت آن را در نظر بگیرند. قابلیت اطمینان و عملکرد محصول به طور مستقیم با کیفیت محصول مرتبط است. اگر تولید کننده کیفیت محصول را تضمین کند، آن شخص باید از پایان معامله خود حمایت کند.

قیمت کاشی بسته به نوع کاشی، ضخامت آن و تعداد کاشی های خریداری شده تغییر می کند و فرمول خاصی برای محاسبه قیمت سرامیک وجود ندارد.

تولید کاشی و سرامیک

مشاغل متعددی وجود دارند که از کاشی و سرامیک استفاده می کنند، از جمله سازه های تجاری، منازل شخصی و حتی امکانات تهیه غذا به این دلیل که تولید کاشی از سرامیک برای ادامه بسیاری از مشاغل دیگر ضروری است و استفاده از آنها در چنین مناطقی به طور فزاینده ای رایج شده است.

خط تولید کاشی

خاک رس از ترکیب چند ماده اولیه به یک دوغاب یکنواخت تولید می شود که سپس در تولید کاشی و سرامیک و سایر موارد استفاده می شود. پس از اینکه شکل گرفت، خاک رس باید ابتدا قبل از پخت در دمای بالا خشک شود.

اقلام سرامیکی می توانند اشکال اصلی و طبیعی خود را داشته باشند، یا می توان آنها را برش داد و با استفاده از تکنیک های مختلف به اشیایی منحصر به فرد درآورد. کاشی‌ها و سفال‌ها را می‌توان از طیف گسترده‌ای از مواد ساخت که رایج‌ترین آنها خاک رس و ماسه است، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد.

انواع مختلفی از خاک رس کاشی و سرامیک را می توان از طیف گسترده ای از خاک رس تهیه کرد که هر کدام خواص متمایز خود را دارند. خاک رس را می توان با توجه به نوع، رنگ، اندازه و ترکیب آن به دسته های متعددی تقسیم کرد. خاک رس در طیف گسترده ای وجود دارد، و هر یک کیفیت ها و کاربردهای خاصی دارند.

مطلب مرتبط:‌ تولید مواد اولیه کاشی با اسپری درایر

کاهش هزینه خط تولید کاشی - اسپری درایر کاشی

چگونه می توان هزینه های تولید را کاهش داد؟

راههای کاهش هزینه های تولید کاشی و سرامیک به شرح زیر است:

  • عملیات خود را حسابرسی کنید
  • اجرای برنامه های بهبود مستمر
  • بهینه سازی رویه های موجودی
  • زنجیره تامین و تدارکات را ساده کنید
  • اجرای پیش بینی تعمیر و نگهداری
  • ضایعات را از بین ببرید

کلام آخر

یکی از راهکارهایی که در شروع کار مهم است تهیه ماشین آلات و تجهیزات تولید کاشی و سرامیک است. اینکه تولیدکننده معتبری تجهیزات شما را تامین و تجهیز نماید و پشتیبانی و گارانتی آن را به عهده داشته باشد بسیار مهم است.

مجموعه ساماکا علاوه بر تامین و تجهیز واحد تولیدی شما با تجهیزات و ماشین آلات کاشی ، تامین قطعات و تعمیرات دستگاههای شما را نیز انجام می دهد. یکی از دستگاههای پرکاربرد در تولید کاشی اسپری درایر کاشی است که تنها و اولین سازنده آن در کشور مجموعه ساماکا است.

کلیه قطعات اسپری درایر کاشی اعم از سیکلون ، پروانه بکوارد ، انرژی سیوینگ ، کولینگ خروجی ، ونتیلاتور و … نیز توسط مجموعه ساماکا تولید می شود. برای سفارش و خرید می توانید با شماره 02155275940 تماس بگیرید.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر کاشی

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *