مقاله

سیکلون اسپری درایر چیست و چه کاربردی دارد؟

سیکلون اسپری درایر چیست - ساماکا

کاربرد سیکلون اسپری درایر

سیکلون اسپری درایر چیست ؟ Spray dryer روشی برای خشک کردن دوغاب یا محلول برای تولید پودر است که در صنایع گوناگونی نظیر صنایع دارویی ، غذایی ، مصالح ساختمانی و … از آن استفاده می شود .

دستگاه اسپری درایر از بخش های گوناگونی تشکیل شده است که یکی از آنها سیکلون است که بدون استفاده از فیلتر موجب حذف ذرات از جریان هوای گرم درون اسپری درایر می شود .

حال اگر قصد دارید بیشتر با کارکرد سیکلون اسپری درایر آشنا شوید با این مقاله همراه شوید . ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر و ماشین آلات کاشی در کشور شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

سیکلون اسپری درایر چیست؟

جداسازی سیکلون روشی برای حذف ذرات از جریان هوا ، بدون استفاده از فیلتر ، از طریق جداسازی گردابی است . اثرات چرخشی و گرانش برای جداسازی مخلوط جامدات و هوا استفاده می شود .

آیا از جدا کننده سیکلون در خشک کن اسپری استفاده می شود؟

در صنایع لبنی از جدا کننده سیکلون برای جداسازی گاز- جامد و گاز- مایع استفاده می شود . مثال اصلی جداسازی سیکلونی مخلوط‌های گاز و جامد ، جداسازی ذرات پودر از هوای خروجی از خشک‌کن ‌های اسپری و خشک‌کن ‌های بستر سیال است ، هم برای افزایش بازده و هم برای به حداقل رساندن آلودگی هوا .

 

خواندن مطلب اسپری دایر صنعتی را از دست ندهید.

سیکلون اسپری درایر چیست - شکل سیکلون اسپری درایر

جداکننده سیکلون چگونه کار می کند ؟

سیکلون یک جداکننده گریز از مرکز است که در آن ذرات به دلیل جرمشان در اثر نیروی گریز از مرکز به لبه های بیرونی رانده می شوند . هوای ورودی به طور خودکار مجبور به اتخاذ یک حرکت مارپیچی با چرخش سریع – به اصطلاح “گرداب دوگانه” می شود .

عملکرد اسپری خشک کن چیست ؟

خشک کن اسپری یک جریان مایع را می گیرد و املاح یا سوسپانسیون را به عنوان جامد و حلال را به بخار جدا می کند . جامد معمولاً در یک درام یا سیکلون جمع آوری می شود .

جریان ورودی مایع از طریق یک نازل به یک جریان بخار داغ اسپری می شود و تبخیر می شود . زمانی که رطوبت به سرعت قطرات را ترک می کند ، جامدات تشکیل می شوند .

کاربرد ماده شیمیایی سیکلون چیست ؟

آنها به طور گسترده در مواردی که مقادیری از مواد ناخالص مایع و جامد وجود دارد استفاده می شود . سیکلون های گاز به طور گسترده ای در صنعت برای جداسازی ذرات از جریان های گاز و هوا استفاده می شود ، در حالی که سیکلون های آب که به عنوان هیدروسیکلون نیز شناخته می شوند ، برای جداسازی سیالات با چگالی های مختلف استفاده می شوند .

جداکننده های سیکلون در کجا استفاده می شود ؟

جداکننده ‌های سیکلون از جاذبه و یک گرداب برای حذف ذرات از جریان‌های گازی استفاده می‌کنند . طوفان های صنعتی در کاربردهای کنترل آلودگی معمولاً به عنوان اولین مرحله و روش کم هزینه برای حذف ذرات بزرگتر (PM) از جریان گازهای خروجی استفاده می شوند .

مطالب بیشتر درمورد مزایا و معایب اسپری درایر را از دست ندهید.

سیکلون اسپری درایر - عملکرد اسپری درایر

در خشک کردن اسپری از چه چیزی استفاده می شود ؟

خشک کردن اسپری یک فرآیند تک مرحله ای است که شامل اتمیزه کردن خوراک مایع است که سپس به محفظه خشک کن حاوی هوای گرم یا نیتروژن تزریق می شود . قطرات فوراً به ذرات جامد تبدیل می شوند که متعاقباً در محفظه خشک کردن جمع آوری می شوند .

خشک کردن اسپری در جداکننده های سیکلون

جداکننده سیکلون گاز – جامد یک دستگاه جداسازی است که ذرات جامد را با استفاده از میدان نیروی گریز از مرکز از فاز گاز جدا می کند . در خشک کردن اسپری سنتی اغلب یک جداکننده سیکلون وجود دارد .

Spray dryer

خشک کردن اسپری روشی برای خشک کردن محلول یا دوغاب به منظور تولید پودر است . این با پراکندگی مایع در فاز گاز انجام می شود .

مزایای عمده خشک کردن با اسپری این است که اندازه ذرات را می توان با اتمیزه کردن مایع کنترل کرد و خشک کردن اسپری یک فرآیند سریع است . در مقایسه با سایر روش های خشک کردن spray dryer معمولی از یک محفظه خشک کن اسپری تشکیل شده است .

ساماکا تولید کننده برتر اسپری درایر

ساماکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت اسپری درایر و تجهیز ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک و استفاده از برترین تکنولوژی  های روز دنیا و بکارگیری نیروی کار مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه فروش و تجهیز ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط می باشد .

جهت خرید و دریافت خدمات پس از فروش کافیست با ساماکا تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *