مقاله

انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک

انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک

ماشین آلات کاشی و سرامیک در اشکال و انواع مختلفی در بازار موجود است که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. هر زمان که شما به عنوان تولیدکننده کاشی و سرامیک تصمیم گرفتید انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک را برای تولید انواع کاشی تهیه کنید، تمام مدل های مورد نیاز آن را باید مورد مقایسه قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا مناسب ترین ماشین آلات را با توجه به نیاز خود پیدا کنید. همچنین شما باید در مورد محبوب ترین انواع در صنعت اطلاعات داشته باشید. 

در این مقاله مواد اولیه موردنیاز برای تولی کاشی و سرامیک، تجهیزات صنایع کاشی و سرامیک و رایج ترین انواع مورد استفاده در صنعت کاشی و سرامیک مورد بررسی قرار گرفته است.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کاشی و سرامیک

خاک رس، جزو اساسی و جدایی ناپذیر در مواد اولیه کاشی و سرامیک است که برای تولید کاشی استفاده می شود. سایر مواد تشکیل دهنده کاشی عبارت از فلدسپات، سیلیس، لعاب، کائولن و بالکی، زیرکونیوم،  انواع رنگ، چسب سی ام سی و فیسکاتیو است.

انواع دستگاه و تجهیزات صنایع کاشی و سرامیک

برای تولید کاشی و سرامیک ماشین آلات و تجهیزات بسیاری مورد نیاز است که می توان به سنگ شکن، باکس فیدر، بالمیل دوغاب و لعاب، اسپری درایر ، دستگاه پرس، کوره های رولری و تونلی، خط لعاب و دکورزنی، درجه بندی و بسته بندی، گیربکس  و پمپ صنایع کاشی و سرامیک اشاره کرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله ماشین آلات کاشی پیشنهاد می شود.

ماشین آلات کاشی و سرامیک

انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک

برای تولید انواع کاشی و سرامیک نیاز به ماشین آلات کاشی مختلف با کاربری های متفاوت است که در ادامه برخی از آنها توضیح داده شده است.

1- دستگاه ساخت کاشی اینترلاک

برای ساخت کاشی های در هم تنیده با کیفیت بالا از ماشین ساخت کاشی اینترلاک استفاده می شود. آنها نوعی کاشی را تولید می کنند که برای ایجاد یک سطح کفپوش بادوام طراحی شده است تا به یکدیگر متصل شوند. این نوع کاشی‌ از اوایل دهه 1900 تولید می شود و به خصوص برای استفاده در ساخت جاده ها کارایی داشت.

امروزه در ساختمان های تجاری، رستوران ها، فروشگاه های خرده فروشی و خانه ها استفاده می شود. کاشی های اینترلاک درست در یکدیگر قرار می گیرند و استحکام و چسبندگی فوق العاده ای را ارائه می دهند که مانع از شکستن آنها می شود و طول عمر این محصولات را افزایش می دهد.

2- دستگاه ساخت کاشی آجری

برای ساختن آجر از خاک رس از دستگاه کاشی آجری استفاده می شود. آنها در کارخانه های تولید آجر دیده می شوند و بسیاری از ماشین آلات آجرسازی در بازار موجود است. این ماشین ها را می توانید در شرکت های تولیدی پیدا کنید. آنها نه تنها برای ساخت آجر بلکه برای ساخت کاشی نیز استفاده می شوند. کاشی های آجری را می توان با استفاده از مواد اولیه متعدد تولید کرد.

این دستگاه از تکنیک های ساخت پیشرفته برای بهبود کارایی و تولید کاشی های بیشتر در زمان کمتر استفاده می‌کند. این کاشی ها بسیار بادوام هستند و می توانند در برابر عناصر طبیعی و مصنوعی مختلف مانند باران، طوفان، آتش سوزی و غیره مقاومت کنند.

3- دستگاه ساخت کاشی سفالی

ماشین ساخت کاشی سفالی برای تولید کاشی های سفالی درجه یک از مواد اولیه شامل سنگ طبیعی، ماسه، سنگ های رودخانه ای و شن استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان کاشی های سفالی را با سرعت بالا تولید کند.

ظرفیت تولید آن حدود 1000 قطعه در ساعت است و از انواع مواد سرامیکی برای ساخت کاشی استفاده می کند. این نوع دستگاه یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در ساخت مصالح ساختمانی هستند.

کاشی سفالی در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند و از پرکاربردترین کاشی ها در صنعت ساختمان هستند که به دلیل مزایای فراوان آن مانند دوام، استحکام، مقاومت در برابر عناصر طبیعی و غیره است.

پیشنهاد ویژه ساماکا: اسپری درایر مدل 7000 لیتر

4- دستگاه ساخت کاشی کف

دستگاه ساخت کاشی کف، ماشینی است که کاشی های کف را تولید می کند. دستگاهی است که انواع کاشی را در اندازه ها و اشکال مختلف برش داده و شکل می دهد. دستگاه کاشی کف با استفاده از تیغه برای برش و شکل دادن به کاشی و سرامیک به اندازه و شکل دلخواه کار می کند.

هنگامی که کاشی بریده شد و شکل گرفت، یک تسمه نقاله آن را در دست گرفته و آن را تا رسیدن به مقصد نهایی حرکت می دهد. کاشی های تولید شده با این دستگاه در همه مکان ها استفاده می شود که شامل خانه، محل کار، مجتمع های تجاری، مراکز خرید و غیره می شود.

5- دستگاه ساخت کاشی سنگفرش

ماشین آلات ساخت کاشی سنگ فرش یکی از محبوب ترین نسخه های دستگاه تولیدی در صنعت مصالح ساختمانی است. این دستگاه بهره وری بالایی را ارائه می دهد و کاربر را قادر می سازد تا با کمک فناوری ها و تکنیک های جدید محصولاتی با کیفیت بالا تولید کند.

کاشی‌های سنگفرش در بسیاری از مکان‌ها مانند مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای باغ و غیره استفاده می‌شوند. این کاشی‌ها عمدتاً با استفاده از سیمان یا بتن با عیار بالا برای تولید محصولات با کیفیت برتر تولید می‌شوند. تولیدکنندگان کاشی و سرامیک می توانند از این دستگاه برای تولید کاشی های سنگ فرش در اشکال و اندازه های مختلف استفاده کند.

انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک را می توانید به ساماکا سازنده برتر ماشین آلات کاشی سفارش دهید. 

تولید انواع ماشین آلات کاشی ساماکا

سازنده ماشین آلات کاشی

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع ماشین آلات کاشی و سرامیک می توانید از طریق لینک زیر با ساماکا سازنده ماشین آلات کاشی ارتباط برقرار کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *