مقاله

اسپری درایر صنعتی چیست؟

اسپری درایر صنعتی

اسپری درایر صنعتی دستگاهی است که می تواند به طور همزمان خشک و دانه بندی مواد اولیه را انجام دهد. از آنها برای خشک کردن مایعات حساس به حرارت، سوسپانسیون ها، مایعات چسبناک، سوخت ها، مواد واسطه، پودرهای صابون، نمک های معدنی و دوغاب استفاده می شود. به این صورت که مایعات با تجهیزات مخصوص به داخل غبار اسپری شده و در تماس با هوای گرم خشک می شود.

مشخصات اسپری درایر صنعتی چیست؟

اسپری درایر صنعتی روش خشک کردن سریع مواد است که از یک اتمایزر برای پخش کردن مایع خام به قطرات و خشک کردن قطرات با گاز داغ (هوا، نیتروژن یا بخار فوق گرم) برای به دست آوردن محصول استفاده می کنند. مایع خامی که باید با اسپری خشک شود، می تواند محلول، امولسیون، سوسپانسیون یا مایع مذاب یا خمیر باشد. محصول خشک شده را می توان در صورت نیاز به صورت پودر، گرانول، گلوله های توخالی درآورد. اتمیزه کردن مایع اتمیزه کننده که مایع مواد را به صورت قطرات پراکنده می کند، بخش کلیدی خشک کردن اسپری است.

اجزای اسپری درایر صنعتی

در ادامه اجزای انواع اسپری درایر صنعتی و کارکرد آنها، برای آگاهی بیشتر توضیح داده شده است.

1- اتمایزر فشار

اتمایزر فشار، یک پمپ فشار است که برای به دست آوردن فشار بالا برای مایع استفاده می شود. هنگامی که مایع پرفشار از نازل عبور می کند، انرژی فشار به انرژی جنبشی تبدیل می شود و هنگام پاشش با سرعت بالا به صورت قطرات پراکنده می‌شود.

2- اتمایزر جریان هوا

با استفاده از اتمایزر جریان هوا، هوا یا بخار فشرده شده با سرعت بسیار بالا از نازل خارج می شود. نیروی اصطکاک ایجاد شده توسط اختلاف سرعت بین فاز گاز و مایع، مایع را به قطرات تقسیم می کند.

3- اتمایزر چرخشی

با استفاده از اتمایزر چرخشی، مایع مواد از لبه دیسک پرتاب می شود و با نیروی گریز از مرکز در یک دیسک چرخان با سرعت بالا اتمیزه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر کاشی پیشنهاد می شود.

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - کاربرد صنعتی

مزایای استفاده از اسپری درایر صنعتی

اسپری درایر صنعتی مزایای زیادی نسبت به سایر روش های خشک کردن دارند. آنها راهی سریع و کارآمد برای خشک کردن مواد هستند و می توانند ذرات با اندازه و شکل یکنواخت تولید کنند.

همچنین اسپری درایر درجه بالایی از کنترل را بر فرایند خشک کردن ارائه می دهد که امکان دقت و ثبات بیشتر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این روش خشک کردن نسبت به سایر روش های خشک کردن به انرژی کمتری نیاز دارند.

درواقع می توان بیان کرد که دستگاه اسپری درایر صنعتی به طور گسترده در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی استفاده می شود. آنها روشی سریع و کارآمد برای خشک کردن مواد ارائه می دهند و می توانند ذرات با اندازه و شکل یکنواخت تولید کنند.

اگر به دنبال تولید کنندگان قابل اعتماد اسپری درایر هستید، ساماکا یکی از برترین تولیدکنندگان این دستگاه است. شما می‌توانید آن را از این شرکت که نخستین سازنده اسپری درایر در ایران است، تهیه کنید.

ساماکا می تواند اسپری درایر متناسب با ویژگی های شما را تولید کند، بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که اسپری درایر را به صورت کاملا سفارشی خریداری کنید.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *