مقاله

چگونگی نگهداری تجهیزات اسپری درایر

نگهداری تجهیزات اسپری درایر

تجهیزات اسپری درایر، پس از یک دوره کار، نیاز به تعمیر و محافظت دارد. به این صورت که می توان بیان کرد که برای افزایش عمر دستگاه، نگهداری تجهیزات اسپری درایر ضروری است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر مراحل نگهداری از این تجهیزات بیان شده است.

استفاده از تجهیزات اسپری درایر، روشی موثر برای خشک کردن سریع در مقیاس گسترده است که برای مواد خام مایع مانند محلول و سوسپانسیون قابل پمپاژ برای تولید محصولات جامد پودری، دانه ای یا حجیم مناسب است.

نحوه نگهداری تجهیزات اسپری درایر

 خاموش کردن و تمیز کردن اسپری درایر: تجهیزات اسپری درایر به دلیل کار طولانی مدت ممکن است دیگر کارایی لازم را نداشته باشد، بنابراین در فواصل زمانی مختلف باید خاموش شود. همچنین باید در زمان تمیز کردن، دستگاه خاموش باشد. بنابراین لازم است که برای تمیز کردن برج خشک کن در آن را باز کنید. سپس با جاروی بلند داخل آن را تمیز کرده و شیر تخلیه را باز کنید. بعد آب را باز کرده و خشک کن را بشویید.

بررسی سیستم تغذیه: در مورد سیستم تغذیه، بررسی کنید که فیلترها، لوله‌ها، شیرها و نازل‌ها مسدود شده‌اند یا خیر. باید به صورت مرتب آنها را تمیز کنید، سایش نازل‌ها را بررسی کرده و در صورت سایش شدید بلافاصله آنها را تعویض کنید.

بررسی تجهیزات داخلی: در طول یک دوره کار، باید بررسی کنید که آیا نشت روغن پمپ مواد، گیج فشار و سطح روغن طبیعی هستند یا خیر. در مورد دمنده تجهیزات اسپری درایر نیز بررسی کنید که آیا شفت و یاتاقان دچار کمبود حرارت روغن هستند، آیا لرزش و صدا وجود دارد یا خیر و در صورت لزوم، فیلترهای لوله، پمپ و نازل را تمیز کنید.

شرایط اضطراری: در مواقع اضطراری، تجهیزات اسپری درایر باید بلافاصله خاموش شود، سپس دمنده و پمپ مواد بسته شوند. با فرض قطع برق، موتور گاز باید بیرون کشیده شود، به طوری که بدنه برج به طور طبیعی خنک شود، سپس شیر تخلیه، خط لوله دوغاب تخلیه و تجهیزات برای تمیز کردن باز شود.

افزایش کارایی تجهیزات اسپری درایر

تجهیزات اسپری درایر دمای هوا را در خروجی برج خشک کن کاهش می دهد. با فرض تضمین کیفیت خشک شدن، می توان دمای هوای ورودی برج را برای تامین کامل گرمای قطرات مه و میزان تعرق آب در قطرات مه بهبود داد. به این ترتیب می توان دمای هوا در خروجی برج را تا حد امکان کاهش داد، به شرطی که پودر تا حدی خشک شده باشد.

دمای هوای خارج از برج عمدتاً توسط سرعت جریان مایع ماده ای که قرار است پاشیده شود، کنترل می شود. اگر دمای هوای خارج از برج کاهش یابد، سرعت مایع مواد می تواند مقدار اتمیزه شدن در واحد زمان را بهبود بخشد، سپس راندمان کار اسپری درایر را بهبود ببخشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر کاشی پیشنهاد می شود.

اسپری درایر کاشی ساماکا

موارد احتیاط در هنگام استفاده از اسپری درایر

1- در حین کار با تجهیزات اسپری درایر، هنگامی که حلال (مانند اتانول و زایلن و غیره) پاشیده می شود، غلظت اکسیژن باید زیر 5 درصد باشد.

2- در حین کار اسپری درایر به قطعات دوار (اتومایزر، صفحه اتمیزه کننده، تسمه، تیغه موتور) دست نزنید؛ این کار بسیار خطرناک است.

3- در حین کار با تجهیزات اسپری درایر یا پس از خاموش شدن (در یک مدت زمان مشخص)، دمای سطح اسپری خشک کن نسبتاً بالا است. لطفا فیلتر کیسه ای، جداکننده سیکلون، مجرای هوا، اتومایزر، فن اگزوز و سایر قسمت ها را با دستان خود لمس نکنید.

4-  تا زمانی که دمای اسپری درایر به دمای محیط نرسیده، وارد برج نشوید.

5- هنگام باز و بسته کردن درب اسپری درایر و جداسازی مجرای هوا، جداکننده سیکلون و اتومایزر مراقب باشید که دست ها و انگشتان خود را نگه دارید.

6- هنگامی که غلظت اکسیژن به 21 درصد نمی رسد، باز کردن و بررسی درب تجهیزات اسپری درایر را متوقف کنید. در غیر این صورت موجب خفگی اپراتور می شود و جان آن را به خطر می اندازد.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *