مقاله

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - ساماکا

دستگاه خشک کن پاششی یا اسپری درایر کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد . در صنایع غذایی ، صنایع دارویی ، صنایع کشاورزی ، صنایع کاشی و سرامیک و … می توان کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی را مشاهده کرد .

از آنجا که با روش spray drying خواص و کیفیت محصول حفظ می شود این امر در دارو سازی و صنایع غذایی بسیار مهم است تا خواص داروها و مواد غذایی محفوظ بمانند .

در این مقاله قصد داریم به کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی (spray dryer) بپردازیم . مجموعه ساماکا اولین و بهترین تولیدکننده اسپری درایر کاشی و سرامیک در کشور شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

انواع کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی

کاربرد خشک کن اسپری در صنعت داروسازی

خشک کردن با اسپری یکی از قابل توجه ترین فناوری هایی است که در حال حاضر در داروسازی استفاده می شود . این یک فرآیند پیوسته است که در یک مرحله ، یک خوراک مایع را به پودر تبدیل می‌کند و زمانی که ویژگی ‌های دقیقی مانند اندازه ذرات ، مورفولوژی و پایداری مورد نیاز است ، یک فرآیند ایده‌آل است .

بررسی این فناوری ، کاربردهای فعلی و آتی و چگونگی سطح فعلی درک و ابزارهای مدل ‌سازی را تشریح می‌کند که یک مرحله توسعه فرآیند را امکان‌پذیر می‌سازد که هم ناب و هم بدون ریسک باشد .

مقاله مرتبط : اسپری خشک کن در چه مواردی استفاده می شود ؟

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - مزایای اسپری درایر

کاربرد اسپری درایر در صنایع لبنی و غذایی

کاربرد خشک کردن اسپری در صنایع غذایی نظیر ساخت پودر شیر ، قهوه ، چای ، تخم مرغ ، غلات ، ادویه جات ، طعم دهنده ها ، نشاسته و مشتقات نشاسته ، ویتامین ها ، آنزیم ها ، استویا ، مواد غذایی ، رنگ ها ، خوراک دام و غیره می باشد .

برخی از کاربردهای رایج خشک کردن با اسپری در فرآوری مواد غذایی شامل تبدیل آب میوه و سبزیجات به پودر و مخلوط فوری ، تهیه قهوه و چای فوری ، خشک کردن تخم‌ مرغ و محصولات لبنی ، مخلوط بستنی ، طعم‌های محصور شده و مواد مغذی زیست فعال است .

کاربرد خشک کردن پاششی در صنایع شیمیایی

صنایع شیمیایی از خشک کردن جامدات برای حذف آب از کاتالیزورها ، مواد شوینده ، پلیمرها و سایر پودرهای ریز ، گرانول ها و گلوله ها استفاده می کند . جابجایی با استفاده از بستر سیال یکی از راه های رایج برای خشک کردن جامدات است اما مهندسان شیمی ممکن است خشک کردن خلاء را در نظر بگیرند .

کاربرد اسپری درایر در صنایع کاشی و سرامیک

در صنایع کاشی و سرامیک ، پودر گرانولی که حاصل از دستگاه اسپری درایر است در ساخت کاشی و سرامیک استفاده می شود . کاشی هایی که با این پودرها تولید می شوند نسبت به نمونه های مشابه ولی تولیدشده با ذرات دیگر بسیار مقاوم تر و با کیفیت تر هستند .

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر صنعتی چیست؟ پیشنهاد می شود .

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - کاربرد صنعتی

نمونه های خشک کردن در صنعت چگونه است ؟

متداول ترین آنها عبارتند از: خشک کردن در آفتاب ، خشک کردن با هوای گرم ، خشک کردن تماسی ، خشک کردن مادون قرمز ، خشک کردن انجمادی ، خشک کردن بستر سیال و خشک کردن دی الکتریک . بسته به ماهیت محصولاتی که باید درمان شوند ، اعم از مواد غذایی یا مواد صنعتی ، این روش ها کم و بیش سازگار هستند .

مزایای روش خشک کن اسپری

  • فرآیند خشک شدن سریع
  • خشک کردن مواد به طور مستقیم به پودر امکان پذیر است .
  • تغییر معیارهای کیفیت محصول و تغییر شرایط خشک کردن ساده است .
  • در محفظه خشک کن ، فشار منفی خفیفی وجود دارد که شرایط بهداشتی را در فرآیند تولید تضمین می کند ، از وزش گرد و غبار در اطراف کارگاه جلوگیری می کند و خلوص محصول را افزایش می دهد .
  • اپراتورهای کمتر و راندمان تولید بالاتری وجود دارد .
  • محصولات باکیفیت با ظرفیت تولید زیاد می توان چند صد تن اسپری را در یک ساعت اعمال کرد .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله کاهش هزینه تولید با تجهیزات اسپری درایر را از دست ندهید . 

کاربردهای دستگاه خشک کن پاششی - کاربرد دارویی

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *