مقاله

چگونگی راه اندازی اسپری درایر صنعتی

راه اندازی اسپری درایر صنعتی

در هنگام استفاده از اسپری درایر، قبل از راه اندازی دستگاه باید کارهای مقدماتی انجام شود. به این صورت که باید اقدامات احتیاطی لازم قبل از روشن شدن دستگاه صورت گیرد. بنابراین در این مقاله برای آشنایی بیشتر راهنمای کامل کار راه اندازی اسپری درایر صنعتی توضیح داده شده است.

نحوه راه اندازی اسپری درایر صنعتی

قبل از راه اندازی اسپری درایر باید بررسی شود که آیا یاتاقان و قطعات آب بندی هر دستگاه تنظیم است، سپس وضعیت روغن روان کننده هر قسمت مکانیکی و اینکه آیا هر شیر لوله آب، هوا و دوغاب در موقعیت لازم قرار دارند یا اینکه باید تنظیم شوند.

در این مرحله باید منبع تغذیه را روشن کنید تا بررسی شود که آیا ولتاژ و ابزار دقیق نرمال است، بعد مقدار و غلظت دوغاب در بشکه اختلاط دوغاب بررسی شود، در صورت وجود مشکل باید به موقع آن را خارج کنید. سپس فن استخراج را به ترتیب باز کرده، بعد کلید گرمایش را روشن کنید تا گرم شود.

هنگامی که دمای دریچه تخلیه به دمای تنظیم شده (معمولاً حدود 130 درجه سانتی گراد) رسید، پمپ مواد و سیستم حذف گرد و غبار را راه اندازی کنید. وقتی فشار پمپ به 2 مگاپاسکال رسید، اسپری را روشن کرده و دانه بندی را شروع کنید.

پس از بهره برداری از تجهیزات، وضعیت اتمیزه شدن و وضعیت کار پمپ مواد باید به موقع رعایت شود، در صورت مسدود شدن اسپری، نازل باید بلافاصله تمیز یا تعویض شود. پس از عملکرد عادی تجهیزات، مواد نیز باید به موقع جمع آوری و عملکرد سیستم ها به موقع بررسی شود، پارامترهای فرایند ثبت و به اتمام غربال فیلتر نوسانی توجه شود.

در پایان دانه بندی، دستگاه گرمایش باید خاموش شود و دستگاه گاز معلق باشد. سپس اسپری را ببندید، آن را تعویض کنید، نازل را باز کرده و آن را تمیز کنید. هنگامی که دمای ورودی به زیر 100 درجه سانتی گراد کاهش یافت، فن و استخراج کننده را می توان متوقف کرد.

سپس مواد باقی مانده را در برج خشک کن و جمع کننده گرد و غبار مرتب کنید، بعد جمع کننده گرد و غبار را ببندید، سپس منبع تغذیه عمومی را ببندید و عملیات تولید را به پایان برسانید. در مواقع اضطراری، تجهیزات، فن تغذیه و پمپ مواد بلافاصله باید خاموش شوند.

در صورت قطع برق ناگهانی، ماشین گاز باید بیرون کشیده شود تا بدنه برج به طور طبیعی خنک شود، سپس شیر تخلیه را باز کرده، لوله دوغاب را تخلیه کرده و تجهیزات را تمیز کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله اسپری درایر صنعتی چیست؟ پیشنهاد می شود.

اسپری درایر ساماکا

مراحل راه اندازی دستگاه اسپری درایر صنعتی

دستگاه اتومایزر اسپری درایر صنعتی نیاز به پایداری کار با سرعت بالا دارد، بنابراین لازم است سطح دستگاه اتومایزر را در قسمت بالایی بدنه برج به صورتی تنظیم کرد که در سطح چسبیده و لنت فلنج لاستیکی تنظیم شود. بین دو سطح فلنج برای جلوگیری از نوسان و در هنگام محافظت به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

1- هنگامی که برای مدت طولانی از دستگاه اسپری درایر استفاده می شود، لطفا همه موارد آن مانند منبع تغذیه و منبع هوا را بررسی کنید.

2- هنگام بسته بندی تجهیزات، قبل از بسته بندی، روان کننده را به گیربکس اضافه کنید.

3- نگهداری تجهیزات در محیطی تهویه شده، خشک، غیر خورنده و بدون نوسان ضروری است.

4- بسته بندی را به طور منظم بررسی کنید.

5- پس از مدت طولانی ذخیره سازی، عملکرد تجهیزات باید قبل از نصب مجدد یا راه اندازی مجدد تایید شود.

6- برای حفاظت از اجزای مختلف دستگاه اسپری درایر، لطفاً به دستورالعمل های مربوط به قطعات مراجعه کنید.

موارد بیان شده درباره راه اندازی دستگاه اسپری درایر صنعتی مطالبی است که در هنگام کار با این دستگاه باید به آن توجه شود.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *