مقاله

فرایند تولید اسپری درایر

فرایند تولید اسپری درایر

برای تولید اسپری درایر (Spray dryer) ظرفیت دستگاه تعیین و برحسب ظرفیت پارامترهای آن تعریف می شود. در ساماکا، برای تولید گرانول با رطوبت و دانه بندی مشخص و قابل تغییر، این دستگاه با تکنولوژی روز دنیا تولید می شود.

اجزای تولید اسپری درایر

  • دستگاه اسپری درایر شامل برج خشک کن با جداره داخلی استنلس استیل است که پوشش پشم سنگ متناسب ظرفیتش، پیرامون آن قرار دارد.
  • یک جداره خارجی پشم سنگ ها را به برج خشک کن متصل می کند تا از هدر رفت دما و اتلاف انرژی هنگام کار جلو گیری شود.
  • برج خشک کن شامل سقف، استوانه و قیف است.
  • سقف دارای دیفیوزر وظیفه تقیسم هوای گرم به طور یکسان در داخل برج خشک کن را دارد. استوانه محل اسپری شدن دوغاب و تولید گرانول است.
  • قیف محل ریزش گرانول های تولیدی و در نهایت توسط خطوط انتقال به سیلو منتقل می شود. جهت تبخیر دوغاب به گرانول نیاز به کوره با ظرفیت متناسب با حجم داخلی برج خشک کن است.
  • کوره با ترموکنترلرها رله ها و مشعل گازسوز با بالانسر و ریگراتور و شیر برقی و پرشر وظیفه تولید حرارت را دارد.
  • دوغاب توسط پمپ های پیستونی با فشاری بین 10 تا 25 بار از لوله ها عبور کرده و توسط نازل های مخصوص داخل برج اسپری می شود.
  • ونتیلاتور هوای داخل برج خشک کن را به گردش درآورده و حرارت مشعل را پس از عبور از برج وارد سیکلون ها می کند.
  • سیکلون وظیفه پالایش ذرات ریز و میکرونی را دارد تا هنگام خروج از اگزوز محیط زیست آلوده نشود.
  • برای عملکرد بهتر حذف آلودگی بعد از سیکلون ها یک دستگاه سپراتور قرار می گیرد. سپراتور عملکردی مشابه وت اسکرابر دارد.
  • اسپری درایر دارای 2 تابلو برق یکی در مشعل و دیگری تابلو کنترل اصلی است.
  • تابلو برق ها کاملا هوشمند و مجهز به کنترلرها و پی ال سی و ترموکوبل ها و پرشرها عملکرد دستگاه را به صورت خودکار کنترل می کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله انواع اسپری درایر پیشنهاد می شود.

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر - سیکلون اسپری درایر

چگونگی استفاده از اسپری درایر در ساخت کاشی و سرامیک

در این دستگاه دوغاب پس از عبور از پمپ و فیلتر با تعداد مشخصی نازل برحسب توان دستگاه، داخل برج خشک کن اسپری می شود. کوره اسپری درایر وظیفه تامین حرارت مورد نیاز را دارد و هوای گرم کوره پس از عبور از کانال ایزوله شده از بالای برج خشک کن وارد دیفیوزر می شود.

برای به دست آوردن دمای یکنواخت درون برج خشک کن، دیفیوزر هوای گرم را به صورت دورانی در استوانه به چرخش درمی آورد تا حرارت وارد شده به درون برج خشک کن دمایی یکسان داشته باشد.

دوغاب اسپری شده در برج خشک کن داخل سیرکوله حرارتی کشیده شده و بر اثر تماس با هوای گرم، آب دوغاب تبخیر و دانه های گرانول از خنک کننده انتهایی (قیف برج خشک کن) خارج می شود. سپس گرانول ها به وسیله خطوط انتقال به سیلوهای ذخیره سازی منتقل می شوند.

هوای گرم و ذرات میکرونی معلق و بخار آب توسط یک ونتیلاتوراز داخل برج خشک کن مکیده شده و پس از عبور از سیکلون ها و جداسازی ذرات میکرونی از بخار، در نهایت بخار آب و هوای گرم توسط اگزوز از سالن تولید خارج می شود. در ضمن برای جذب کامل غبار و عدم آلودگی محیط زیست می توان از  سپراتور در مسیر اگزوز استفاده کرد.

مطلب مرتبط : روش کار اسپری درایر

خرید دستگاه اسپری درایر

هنگام خرید این دستگاه برای استفاده در صنعت کاشی و سرامیک، پیشنهاد می شود آن را از یک در تولیدکننده معتبر خریداری کرده تا بتوانید کاشی و سرامیک با کیفیت به بازار عرضه کنید.

انواع دستگاه اسپری درایر کاشی را می توانید از ساماکا، تولیدکننده این دستگاه خریداری کنید. این دستگاه دارای خدمات پس از فروش و گارانتی است. همچنین شرکت متعهد می شود آموزش های کامل برای نصب و راه اندازی دستگاه را به خریدار ارائه دهد.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *