مقاله

طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر

طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر - ساماکا

دستگاه اسپری درایر نوعی خشک کن پاششی است که در آن مایع یا دوغاب با فشار در درون مخزن پاشش نموده و در مجاورت هوای داغ تبدیل به پودر یا گرانول می شود . از این روش در تهیه شیر خشک ، قهوه ، داروها ، کود شیمیایی و … استفاده می شود.

در صنعت ساخت کاشی و سرامیک نیز از روش خشک کن پاششی استفاده می شود . طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر مراحل گوناگونی دارد که بسته به نوع محصول ، ظرفیت تولید و … متفاوت است .

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده دستگاه اسپری درایر کاشی در کشور است که با تکنولوژی روز دنیا توانسته در تولید تجهیزات کاشی و سرامیک نامی شناخته شده باشد. در ادامه با دستگاه spray dryer بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسپری درایر شامل چه اجزایی است؟

  • برج خشک کن با جداره ای از استنلس استیل که پیرامون آن را پوششی از پشم سنگ فرا گرفته است.
  • جداره خارجی از جنس پشم سنگ برای جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفتن دما
  • برج خشک کن که شامل استوانه ، سقف و قیف می شود .
  • سقفی دارای دیفیوزر که مسئول تقسیم هوای گرم به صورت یکسان در برج خشک است. استوانه نیز محل اسپری شدن مایع یا دوغاب و تولید گرانول یا پودر می باشد.
  • قیف محل ریزش پودر یا گرانولهای تولید شده است که در نهایت بوسیله خطوط انتقال به سیلوها منتقل می شوند. برای تبخیر شدن دوغاب و درآمدن به شکل گرانول نیاز به کوره ای با ظرفیت مناسب با حجم برج خشک کن می باشد.
  • کوره با مشعل گازسوز ، ترموکنترلر ، ریگلاتور و شیر برقی و …
  • دوغاب بوسیله پمپهای پیستونی با فشار بین 10 تا 25 بار از لوله ها عبور می کنند و توسط نازلهای مخصوصی داخل برج اسپری می گردند.
  • ونتیلاتور هوای درون برج را به گردش در می آورد و حرارت مشعل را بعد از عبور از برج وارد سیکلونها میکند.
  • سیکلونها وظیفه پالایش ذرات میکرونی و ریز را دارند تا در وقت خروج از اگزوز محیط زیست را آلوده نکنند.
  • دو تابلوی برق یکی تابلو کنترل اصلی و دیگری در مشعل
  • تابلوهای برق هوشمند هستند و مجهز به کنترلرها و PLC و ترموکوپل که عملکرد دستگاه را به طور خودکار کنترل می کنند.
طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر - اجزای اسپری درایر

اسپری درایر ساخت کاشی چگونه کار می کند؟

در دستگاه اسپری درایر کاشی دوغاب بعد از عبور از فیلتر و پمپ با تعداد مشخصی نازل داخل برج خشک کن اسپری می گردد. کوره وظیفه تامین گرما و حرارت لازم را دارد و هوای گرم کوره بعد از عبور از کانالی که ایزوله شده از بالای برج اسپری درایر وارد دیفیوزر می گردد.

برای اینکه دمای یکنواخت درون برج جریان داشته باشد دیفیوزر هوای گرم شده را بصورت دورانی به چرخش در می آورد تا دما یکسان باقی بماند. دوغابی که در برج اسپری شده داخل سیرکوله حرارتی کشیده می شود و در اثر تماس و مجاورت با هوای گرم آب آن تبخیر شده و دانه های گرانول تشکیل شده از قیف برج خشک کن خارج می گردد .

گرانولهای تولید شده بوسیله خطوط انتقال به سیلوی ذخیره منتقل میشوند. ذرات میکرونی معلق و هوای گرم و همچنین بخار آب با یک ونتیلاتور از داخل برج خشک کن مکیده میشود و بعد از عبور از سیکلونها و جدا شدن ذرات میکرونی از بخار ، در آخر هوای گرم و بخار آب با اگزوز از سالن تولید خارج می گردد . برای اینکه غبار جذب شود و محیط زیست آلوده نگردد از سپراتور در مسیر اگزوز استفاده می شود .

طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر - ساخت کاشی

طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر

اگر در صنایع تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارید و نیاز به دستگاه اسپری درایر کاشی دارید می توانید با مجموعه ساماکا تماس بگیرید . کارشناسان مجموعه ساماکا پس از گرفتن اطلاعات لازم از شما نسبت به طراحی و ساخت دستگاه اسپری درایر سفارشی شما اقدام می کنند.

کلیه قطعات این اسپری درایرها دارای گارانتی هستند و در صورت خرابی توسط این مجموعه تعمیر و تجهیز می شوند. اسپری درایر کاشی در ظرفیت های گوناگون به درخواست مشتریان ساخته می شود.

علاوه بر دستگاه spray dryer سایر تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک نیز توسط این مجموعه تولید ، تامین و تجهیز می شود. کافیست با مجموعه ساماکا تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این زمینه از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

ساماکا تولید کننده برتر اسپری درایر

ساماکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت اسپری درایر و تجهیز ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک و استفاده از برترین تکنولوژی  های روز دنیا و بکارگیری نیروی کار مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه فروش و تجهیز ماشین آلات کارخانجات کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط می باشد . جهت خرید و دریافت خدمات پس از فروش کافیست با ساماکا تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *