مقاله

سرعت تولید کاشی رو بالا ببر

سرعت تولید کاشی رو بالا ببر - ساماکا

سرعت تولید کاشی رو بالا ببر : صنعت کاشی و سرامیک پیشرفت های چشمگیری در سالهای اخیر داشته است و روز به روز شاهد تولید محصولات جدیدتر و کارآمدتری در این عرصه هستیم. فرآیند تولید کاشی و سرامیک امروزه با دستگاهها و تجهیزات جدید سرعت بیشتری پیدا کرده است .

یکی از دستگاههای تولید کاشی و سرامیک اسپری درایر است که مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر کاشی در کشور است. اگر تولیدکننده کاشی و سرامیک هستید و تمایل دارید خط تولید خود را تجهیز کنید یا سرعت تولید کاشی رو بالا ببر ید با ساماکا تماس بگیرید.

فرآیند تولید کاشی

در فرآیند تولید کاشی مواد اولیه توسط سنگ شکنهای چکشی ، مخروطی و فکی خرد می شوند و سپس در سیلوهای مخصوص ذخیره می گردند .

بعد از وزن کردن دقیق مواد اولیه در آسیاب پیوسته یا ناپیوسته وارد می شوند تا فرآیند همگن سازی و آسیاب روی آن ها انجام گردد. آسیابهای امروزی بشکل استوانه های افقی و دوار هستند که به صورت پیوسته کار می کنند .

در این مرحله مواد اولیه ، افزودنیها و آب از طرفی وارد می شوند و از طرف دیگر هم دوغاب به دست آمده خارج می گردد. این دوغاب به دست آمده در مخازن زیرزمینی نگهداری و ذخیره می شود تا در آخر در درون محفظه بزرگی به نام اسپری درایر (خشک کن پاششی) پمپ گردد .

در spray dryer دمیده شدن هوای گرم به دوغاب سرامیک موجب خشک شدن دوغاب می شود و مواد معلق در دوغاب به یکدیگر می چسبند. این محصول تولید شده را گرانول می گویند . گرانولها ذرات کروی شکل و به هم چسبیده از مواد اولیه هستند که پرس کردن آنها بسیار ساده تر است .

گرانولهای تولید شده بعد از ذخیره در سیلوها که برای یکنواخت تر شدن هرچه بیشتر رطوبتشان و پرس پذیرتر شدن آنهاست با کمک نوار نقاله ای به پرس منتقل شده تا بدنه خام کاشی یا سرامیک پرس گردد.

مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب اسپری درایر برای تولید کاشی

سرعت تولید کاشی رو بالا ببر - فرآیند تولید کاشی

بدنه خام نهایتا وارد خشک کنها می شود تا این خشک کردن موجب افزایش استحکام آنها شود. به استحکام بدنه در این مرحله Dry Strength (استحکام خشک) گفته می شوند که اهمیت زیادی در فرآیند تولید کاشی و سرامیک دارد .

بعد از این مرحله بدنه خام وارد خط لعاب زنی ، چاپ و دکوراسیون می گردد . پس از مرحله لعاب زنی و چاپ و دکوراسیون کاشیها وارد کوره می شوند تا بپزند. کاشیها در کوره های رولری پخته می شوند. این کوره ها از غلطک های سرامیکی زیادی تشکیل شده اند که با چرخش آنها کاشیها رویشان حرکت کرده و از داخل کوره گرم عبور داده می شوند .

در کوره های امروزی که پیشرفته تر هستند زمان پخت کاهش زیادی یافته و به 30 تا 60 دقیقه رسیده است. دمای پخت بسته به نوع محصول و اینکه کاشی کف باشد یا دیواری از 1020 تا 1200 درجه سانتی گراد متغیر است .

بعد از مرحله پخت کاشیهای پرسلان لعاب دار و کاشیهای دیواری درجه بندی و بسته بندی می گردند. در اکثر مواقع روی کاشیهای پرسلانی بدون لعاب پولیش کاری ، پرداخت لبه و زاویه دار کردن لبه تیز انجام می شود .

پولیش کاری با کمک انواع ساینده های نرم و زبر انجام می شود تا کاشی گرانیتی شبیه سنگ طبیعی شود . پولیش کاری موجب نمایان شدن تخلخلهای بسته روی سطح می شود و موجب کاهش مقاومت به لک شدن می گردد .

استفاده از انواع گداز آورها و پودر شیشه در ترکیب کاشی باعث کاهش اندازه و مقدار تخلخلهای بسته و همچنین بالا رفتن مقاومت نسبت به لکه ها می شود ولی مقدار آن هرگز صفر نمی شود .

در مرحله آخر تولید کاشی از پوششهای پلیمری استفاده میشود. این پوشش ها بوسیله شرکتهای مختلفی ساخته و ارائه می گردند و اغلب در دمای حدود 100 درجه سانتی گراد پلیمره و ساخته می شوند .

مطلب مرتبط: مشخصات اسپری درایر چیست

سرعت تولید کاشی رو بالا ببر - اسپری درایر

با ساماکا سرعت تولید کاشی رو بالا ببر

همانطور که می دانید تولید کاشی نیاز به تجهیزات و دستگاههای مخصوص دارد که کارکرد بهینه این دستگاهها می تواند تولید کاشی را تضمین کند. برخی دستگاهها به مرور زمان دچار فرسایش می شوند و باید با دستگاههای جدید تعویض شوند . تعطیل شدن یک بخش از کارخانه تولید کاشی به دلیل خرابی دستگاه می تواند روند تولید کاشی را متوقف کرده و از سرعت آن بکاهد .

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده دستگاه اسپری درایر کاشی در کشور است که بیش از نیم قرن تجربه در تجهیز و تامین ماشین آلات کارخانه های تولید کاشی و سرامیک و صنایع مرتبط دارد. همچنین فروش محصول و خدمات پس از فروش توسط ساماکا بصورت سراسری در کل کشور انجام می شود.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر کاشی

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *