مقاله

راهنمای نگهداری اسپری درایر صنعتی

نگهداری اسپری درایر صنعتی

ساماکا، به عنوان سازنده اسپری درایر لازم است به شما تولیدکنندگان کاشی و سرامیک بگوید که تجهیزات اسپری درایر پس از یک دوره آزمایش یا تولید مداوم نیاز به سرویس و نگهداری دارد، زیرا در صورت عدم سرویس یا نگهداری، بخشی از لوازم جانبی باعث آسیب یا آلودگی می شود. بنابراین شما به عنوان تولیدکننده مواد اولیه کاشی و سرامیک باید بدانید که برای نگهداری اسپری درایر صنعتی چه کارهای باید انجام دهید.

نحوه نگهداری اسپری درایر صنعتی

1- محفظه اسپری درایر را تمیز کنید تا کثیفی و ناخالصی های باقی مانده از بین برود.

2- بررسی شوید که آیا شیر پنوماتیک به درستی کار می کند.

3- بررسی کنید که آیا شیرهای کنترل و تنظیم کننده های فشار به درستی کار می کنند.

4- کثیفی و ناخالصی های سطح گیج های دما و فشار را تمیز کرده و بررسی کنید که آیا مقادیر نشان داده شده در دو گیج با الزامات مشخص شده مطابقت دارند یا خیر.

5- بررسی کنید آیا صدایی که توسط بخار خروجی ساطع می شود، غیرعادی است یا خیر.

6- اطمینان حاصل کنید که موتور و پمپ متراکم باید روان و بدون سر و صدا کار کنند.

7- تمیز کردن محفظه خشک کن اسپری درایر، از بین بردن زنگ، رسوب و ناخالصی ها از مواردی است که حتما باید انجام شود.

8- شیر شکسته را بررسی کنید و مواد خارجی را از فیلتر شیر شکسته خارج کنید.

9- سیلندر و درب پنوماتیک را بررسی کنید و روغن را به میله کشویی اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که محفظه خشک کن اسپری درایر می تواند درجه آب بندی بالایی داشته باشد.

10- وضعیت کار هر قطعه را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه ناهنجاری بلافاصله دستگاه را متوقف کنید.

11- نازل اسپری درایر را بررسی کنید، برای مثال اگر متوجه شوید که آب اسپری مه یا پلاگین را تشکیل نمی دهد، باید به موقع تعمیر یا تعویض شود.

موارد ذکر شده برای نحوه نگهداری اسپری درایر صنعتی به صورت کلی بیان شده است، برای اینکه عمر دستگاه خود را افزایش دهید، لازم است که بدانید برای دریافت اطلاعات دقیق برای نگهداری دستگاه اسپری درایر صنعتی، باید درباره دستگاه اسپری درایر خود اطلاعات لازم را به دست آورید و از آنجایی که هر دستگاه مشخصات و نحوه نگهداری مخصوص به خود را دارد، پیشنهاد می شود موارد مهم در این مورد را از سازنده آن دریافت کنید.

اسپری درایر صنعتی

نحوه خاموش کردن تجهیزات اسپری درایر

نه تنها هنگام روشن کردن دستگاه اسپری درایر باید مراحل صحیح را انجام دهید، بلکه باید هنگام خاموش کردن آن نیز مراقب باشید تا در دفعه بعد مطمئن شوید که کار می کند. در ادامه نحوه صحیح خاموش شدن تجهیزات اسپری درایر توضیح داده شده است.

ابتدا، پس از اینکه تمام مواد موجود در تجهیزات اسپری خشک کن از خروجی مکیده شد، سر لوله تغذیه را در یک سطل پر از آب قرار دهید تا نبولایزر تمیز شود. پمپ پریستالتیک نیازی به بالا بردن خیلی بالا ندارد، یک مجموعه پارامتر حدود 15 می تواند باشد، یک لحظه صبر کنید تا ببینید آیا خط لوله تغذیه تمیز است، 2-3 دقیقه بعد از تمیز شدن کامل نبولایزر صبر کنید، سپس می توانید آن را بچرخانید. بعد آن را خاموش کنید، سپس قفسه پمپ را باز کنید و اجازه دهید آب به عقب برگردد.

در این مرحله صبر کنید تا اتمایزر بقیه آب را اسپری کند، سپس آن را خاموش کنید. قبل از خاموش کردن ویبراتور، صبر کنید تا مه کاملا برطرف شود. هنگامی که دمای هوای ورودی خنک شد، می‌توانید دریچه را باز کنید تا قسمت‌های داخلی که مواد در آن جمع شده‌اند، خارج شوند. پس از تمیز کردن، می توانید سایر تجهیزات را خاموش کنید، شیر پروانه ای را ببندید و قیف را بردارید.

موارد ذکر شده برای نحوه خاموش شدن اسپری درایر صنعتی به صورت کلی بیان شده است، برای اینکه عمر دستگاه خود را افزایش دهید، لازم است که بدانید برای دریافت اطلاعات دقیق برای خاموش کردن دستگاه اسپری درایر صنعتی، باید درباره خاموش کردن دستگاه خود اطلاعات را به دست آورید و از آنجایی که هر دستگاه مشخصات و نحوه نگهداری مخصوص به خود را دارد، پیشنهاد می شود موارد مهم در این مورد را از سازنده آن دریافت کنید.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *