مقاله

چرا از اسپری درایر برای ساخت کاشی استفاده میشود ؟

اسپری درایر برای ساخت کاشی - ساماکا

چرا از اسپری درایر برای ساخت کاشی استفاده میشود ؟ پایداری ساخت کاشی و سرامیک با مخلوط کردن پودرهای خشک شده با اسپری درایر و دانه های خشک بهبود می یابد.

گرانولهای تولید شده از دوغاب در دستگاه اسپری درایر کاشی در ساخت بدنه کاشی موجب محکم تر شدن و بالا رفتن مقاومت کاشی در برابر ضربه و فشار می شوند که این خاصیت در تولید کاشی و سرامیک بسیار مهم و ضروری است .

حال این سوال پیش می آید که چرا از اسپری درایر برای ساخت کاشی استفاده میشود ؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد . مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده دستگاه اسپری درایر کاشی در کشور است که بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت انواع تجهیزات و ماشین آلات کاشی دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسپری درایر کاشی و سایر تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی می توانید با مجموعه ساماکا تماس بگیرید .

مقاله پیشنهادی : خشک کن پاششی چیست ؟

اسپری درایر برای ساخت کاشی - روند تولید کاشی

چرا از اسپری درایر برای ساخت کاشی استفاده میشود ؟

روندهای کنونی در صنعت سرامیک ، علاقه روزافزونی به ظروف سنگ چینی را نشان می دهد، که توسط آن می توان کاشی ها و اسلب های بزرگ را تولید کرد. این محصولات توسط پودرهای خشک شده با دستگاه اسپری درایر تولید می شوند که دارای خواص فنی عالی هستند اما نیاز به مصرف انرژی و آب بالایی دارند.

دانه های فرآوری شده خشک امکان کاهش چنین مصرفی را فراهم می کند. یک راه حل برای بهبود پایداری زیست محیطی ساخت کاشی و سرامیک، مخلوط کردن پودرهای تهیه شده از مسیرهای مرطوب و خشک است.

گرانول های فرآوری شده خشک و خشک شده با اسپری درایر توزیع های متفاوتی از نظر اندازه، شکل و رطوبت را نشان می دهند که منعکس کننده رفتارهای رئولوژیکی و تراکمی متمایز است.

خشک کردن با اسپری تکنیک اساسی است که توسط صنعت کاشی و سرامیک برای بدست آوردن پودرهای مناسب برای پرس خشک استفاده می شود. در سال‌های اخیر، به دلیل رشد روزافزون تولید کاشی‌های سنگی چینی، حتی شاهد افزایش انتشار خود در سراسر جهان بود.

این روند اخیراً با تغییر کلی بازار به سمت اندازه های بزرگتر، تا اسلب های بیش از 5 متر مربع و ضخامت متغیر از 3 تا 30 میلی متر تقویت شده است. تولید کاشی و سرامیک به پودرهایی با خاصیت روان‌پذیری و تراکم عالی، به ویژه در مورد صفحات بزرگ و کاشی‌های نازک یا ضخیم، و استانداردهای کیفی سخت‌تر نیاز دارد.

به همین دلیل، معمولاً پودرهای خشک شده با اسپری ترجیح داده می‌شوند، زیرا معمولاً ویژگی‌های بهتری در مقایسه با سایر تکنیک‌های دانه‌بندی، مانند غلتش خشک یا میکسر فشرده، که در تولید کاشی و سرامیک نیز استفاده می‌شوند، هستند.

با این حال، خشک کردن اسپری مستلزم مصرف انرژی زیادی است که عمدتاً صرف تبخیر آب و انتشار CO2 مربوطه می شود. همچنین مصرف آب قابل توجهی دارد، زیرا دوغاب ها معمولاً حاوی 30-35٪ آب (از نظر وزن) هستند در حالی که پودرهای مناسب برای پرس به رطوبت 5-7٪ نیاز دارند.

بنابراین، تخمین زده می شود که خشک کردن با پاشش به طور متوسط حدود 30 درصد از کل انرژی و حدود 70 درصد از کل آب مصرفی در تولید کاشی و سرامیک را به خود اختصاص دهد.

مقاله مرتبط : راهنمای خرید اسپری درایر برای تولید کاشی

اسپری درایر برای ساخت کاشی - اسپری درایر کاشی

فرآیندهای دانه بندی جایگزین در مسیر خشک مورد استفاده قرار می گیرند که صرفه جویی قابل توجهی در آب و انرژی را تضمین می کند. با وجود چنین مزایایی ، دانه بندی خشک هنوز هم انتشار محدودی در صنعت سرامیک دارد و بیشتر به کاشی های متخلخل با اندازه کوچک می پردازد.

یک راه حل تکنولوژیکی ساده، در لحظه گذار به سمت تولید پایدارتر از دیدگاه انرژی و محیط زیست، می تواند یک سیستم ترکیبی خشک و مرطوب باشد. استفاده از خشک کردن اسپری ادامه خواهد داشت ، اما بخشی از تولید توسط کارخانه دیگری با فناوری آسیاب خشک و دانه بندی تضمین می شود.

در واقع، داشتن مسیرهای خشک و مرطوب به صورت موازی، امکان تطبیق پذیری خاصی را در تهیه مخلوط پودر فراهم می کند ، که می تواند به راحتی با نیازهای تولید سرامیک سازگار شود.

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *