مقاله

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر - ساماکا

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر : دستگاه اسپری درایر یا خشک کن پاششی از بخش ها و اجزاء گوناگونی ساخته می شود که هر یک از این بخشها بصورت مجزا قابل تعمیر و تعویض می باشند .

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر کاشی و سرامیک در کشور می باشد و تامین کننده کلیه قطعات مربوط به اسپری درایر و سایر تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی می باشد .

برای تامین و تجهیز ماشین آلات کارگاه تولید کاشی و سرامیک خود می توانید با کارشناسان ساماکا به شماره 09123071746 تماس بگیرید . در این مقاله قصد داریم با اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر آشنا شویم پس با مجموعه ساماکا همراه شوید .

آشنایی با اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر

پروانه بکوارد

در دستگاه spray dryer پروانه هایی که با جریان هوا آزادانه چرخش می کنند در محفظه خشک کن قرار دارند تا راندمان حرارت و در نتیجه بازده محصول را افزایش دهند .

پروانه بکوارد موجب تغییر جهت جریان هوا در خشک کن شده و در نتیجه دما دیواره های خشک کن را کاهش می دهد و در نهایت چسبندگی پودر به دیواره خشک کن و به همدیگر به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند و خشک کردن سریعتر و کارآمدتر می گردد .

دیفیوزر

یکی از بخش های اصلی در دستگاه اسپری درایر دیفیوزر می باشد که در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر این بخش می توانید با مجموعه ساماکا تماس بگیرید .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله مشخصات اسپری درایر چیست؟ را از دست ندهید . 

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر - سیکلون اسپری درایر

پاشش لنس

لنس اسپری قطعه ای در دستگاه اسپری درایر است که شبیه به نیزه است و موجب ریز شدن ذرات دوغاب شده تا ذرات بتوانند سریعتر و بهتر به جامد تبدیل شوند .

سیکلون

سیکلون نوعی جداکننده گریز از مرکز می باشد که در آن ذره ها به دلیل جرمشان و بر اثر نیروی گریز از مرکز به سمت لبه های بیرونی رانده میشوند . هوای ورودی به صورت خودکار مجبور به یک حرکت مارپیچی با چرخش سریع و مانند گرداب دوگانه است .

سیوینگ کوره

انرژی سیوینگ در واقع بخشی از کوره پخت کاشی است که در نهایت منجر به ذخیره انرژی در کوره می گردد .

کولینگ خروجی

یکی از راههایی که می توان بوسیله آن چسبندگی دیواره های درون مخزن را کم کرد خنک کردن دیواره می باشد . با کمک از هوای خنک کننده و ژاکت دور محفظه می توان دمای دیواره و در نتیجه چسبندگی را کاهش داد . این کار توسط کولینگ خروجی انجام می شود .

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد اسپری درایر در صنایع را مطالعه نمایید . 

اجزاء سازنده دستگاه اسپری درایر - مخزن اسپری درایر

ونتیلاتور

ونتیلاتور یا فن مهمترین و حیاتی ترین عضو یک خشک کن می باشد . فن ها جریان هوای خشک کن را از راه سیستم خشک کن حرکت میدهند . تفاوتی که بین فن ونتیلاتور با فن اگزوز وجود دارد این است که فن ونتیلاتور جریان هوای تازه را به درون می آورد در صورتی که فن اگزوز هوای درون را بیرون می کشد .

کلام آخر

اجزای دیگری نیز در دستگاه اسپری درایر وجود دارند که در این مبحث نمی گنجد . چنانچه نسبت به خرید دستگاه اسپری درایر کاشی و سرامیک از مجموعه ساماکا اقدام کرده اید و هر یک از اجزای نام برده شده در این مقاله در دستگاه شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر و تعویض داشت می توانید با مجموعه ساماکا تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر دستگاه اسپری درایر شما اقدام نمایند .

نخستین تولیدکننده اسپری درایر کاشی

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر کاشی و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولید کنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *