مقاله

آشنایی با انواع کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک - ساماکا

امروزه از کاشی و سرامیک در مکانهای مختلف استفاده می شود و یکی از مصالح مهم در ساختمان سازی به شمار می رود . در بازار مصالح ساختمانی انواع کاشی و سرامیک دیده می شود که انتخاب را کمی دشوار می کند .

برای انتخاب درست باید به کارکرد و ویژگی هر نوع کاشی دقت کرد . برخی کاشی ها مناسب مکانهای مرطوب نظیر سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه هستند و برخی دیگر مناسب مکانهای تجاری و اداری .

در این مقاله با انواع کاشی و سرامیک آشنا خواهیم شد . مجموعه ساماکا برترین تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

انواع کاشی و سرامیک

کاشی پرسلان

کاشیهای پرسلان در دماهای بسیار بالا پخته میشود و همین امر موجب تراکم بالا ، مقاومت و استحکام بیشتر نسبت به دیگر کاشی ها می شود .

کاشی موزائیکی

کاشیهای موزائیکی در انواع سرامیکی و پرسلانی و در اندازه های 2.5 سانتیمترمربع ساخته میشوند و نصب آنها یا بصورت تکی است و یا ابتدا روی صفحات کاغذی یا پلاستیکی چسبیده می شوند و سپس روی دیوار اصلی نصب می گردند تا کار سریعتر و راحت تر پیش برود . این موزائیک ها در انواع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند .

مطلب مرتبط : ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک 

انواع کاشی و سرامیک - پرسلان

کاشی سنگفرش

این کاشیها ظاهری نظیر آجر دارند وی ضخامتشان کمتر از آجر است . از این نوع کاشی برای پاسیو ، کف سالن و گاها حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود . این نوع کاشیها نیز پس از نصب نیاز به بندکشی و درزگیری دارند .

کاشی بدنه سیمانی

ماده سازنده این نوع کاشی در قالب ریخته می شود و با حرارت پخته می شود یا بصورت طبیعی خشک می شود. برای بالا بردن مقاومت کاشی در برابر لک شدن و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت باید پس از نصب حتما درزگیری انجام شود .

کاشی آجری

این نوع کاشی ظاهری شبیه آجر دارد و برای کاربردهای خاص استفاده میشود . از این نوع کاشی با چینش های خاص می توان طرح های زیبایی خلق کرد .

کاشی لعاب دار

بعد از پخت این نوع کاشی یک سطحی شیشه ای روی کاشی کشیده می شود که موجب براق شدن سطح کاشی می شود و تمیز کردن آن را نیز ساده تر میکند . معمولا از این کاشیها در آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود . این نوع کاشی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد .

کاشی سرامیکی

کاشیهای سرامیکی از رس یا کانیهای مشابه آن ساخته میشود و همه مراحل از عمل آوری تا لعاب کاری بایستی در حرارت صورت گیرد . کاشیهای سرامیکی در دو نوع لعابدار و بدون لعاب وجود دارد .

مقاله پیشنهادی : سرعت تولید کاشی رو بالا ببر

انواع کاشی و سرامیک - کاشی موزائیکی

کاشی معدنی

این مدل از کاشیها بدون لعاب هستند و چنانچه از آن در جاهای مرطوب استفاده می شود حتما نیاز به درزگیری مناسب دارد . از کاشی معدنی اغلب در مراکز تجاری استفاده میشود زیرا دوام بالایی دارد و قیمت پایین تری نیز نسبت به دیگر نمونه های کاشی دارد . کاشی های معدنی در رنگ بندی نارنجی و قرمز و بر پایه خاکی رنگ تولید می شوند .

کاشی مکزیکی

این نوعی کاشی که سالتیو یا کاشی مکزیکی گفته می شود در معرض هوا و بصورت کاملا طبیعی خشک می شود و نیازی به پخت ندارد. این نوع کاشی حس جالبی ایجاد می کند و زیبایی خاصی دارد و برای کارکردن در ساختمان باید حتما درزگیری صورت گیرد .

کاشی بدون لعاب

کاشی بدون لعاب مانند کاشی معدنی است ولی استحکام بیشتری نسبت به آن دارد .

بیشتر بخوانید : کاهش هزینه خط تولید کاشی

انواع کاشی و سرامیک - کاشی لعاب دار

کلام آخر

برای ساخت انواع کاشی نیاز به تجهیزات و ماشین آلات متفاوتی است چرا که بدنه ، لعاب و ساختار هر کاشی با دیگری متفاوت است. یکی از دستگاههای ساخت کاشی دستگاه اسپری درایر است که تولید مواد سازنده بدنه کاشی را بعهده دارد.

مجموعه ساماکا اولین تولیدکننده اسپری درایر کاشی در ایران است که بیش از نیم قرن تجربه و سابقه در این زمینه دارد. همچنین سایر تجهیزات و ماشین آلات ساخت کاشی و سرامیک نیز در این مجموعه تولید می شود .

تامین ، تجهیز و نصب دستگاهها از دیگر خدمات این مجموعه است . چنانچه تولیدکننده کاشی و سرامیک هستید می توانید از تولیدات و خدمات مجموعه ساماکا در کارخانه و کارگاه خود استفاده کنید. کافیست با مجموعه ساماکا تماس بگیرید .

نخستین تولیدکننده اسپری درایر

ساماکا ، با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در ساخت دستگاه اسپری درایر و تامین تجهیزات ماشین آلات کاشی و سرامیک و به کارگیری از تکنولوژی روز جهان ، جزو برترین تولیدکنندگان این حوزه محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *